برگزاری گفتمان دینی در مدارس رزن در ایام الله دهه فجر
کد خبر: 3564693
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

برگزاری گفتمان دینی در مدارس رزن در ایام الله دهه فجر

گروه فرهنگی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن عنوان کرد: برگزاری گفتمان دینی با موضوع دستاورد‌های انقلاب و توطئه‌های دشمن انقلاب اسلامی توسط مبلغین در مدارس از برنامه‌های دهه فجر شهرستان رزن است.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حبیب‌الله غلامی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: مساجد نه تنها در شکل گیری انقلاب بلکه در حفاظت از این انقلاب نقش موثری داشته‌اند، فرزندان مسجد با اشراف کار‌شناس دینی و روحانی که به ذخایر میراث قرآنی، حدیثی، تبار حسینی و فاطمی متکی است، با راهنمایی‌های عالمانه این روحانیون و با محوریت مسجد، بچه‌ها را تربیت و سازماندهی می‌کنند.
وی افزود: دو کمیته در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشغول به فعالیت هستند که می‌توان به کمیته قرآن و کمیته مساجد و تشکل‌ها دینی اشاره کرد، این دو کمیته هر ساله در ایام الله دهه فجر برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.
غلامی اضافه کرد: جشنواره قرآنی ویژه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در 14 بهمن ماه سالجاری برگزار خواهد شد که ثبت نام از یکم بهمن ماه آغاز و تا 10 بهمن ادامه خواهد داشت و پیش بینی می‌شود 500 دانش آموز در این جشنواره در رشته‌های مختلف حفظ، مفاهیم و نقاشی با موضوع دهه فجر به رقابت با یکدیگر بپردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رزن ادامه داد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با مساجد شهرستان رزن، همزمان با سایر نقاط استان، جشن پیروزی انقلاب با حضور 200 هیئت مذهبی در مساجد سطح این شهرستان برگزار خواهد شد همچنین اعزام 8 مبلغ و مبلغه به مناطق فاقد روحانی و «گفتمان دینی» با موضوع دستاورد‌های انقلاب و توطئه‌های دشمن انقلاب اسلامی توسط مبلغین در مدارس شهرستان از دیگر برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رزن در دهه فجر خواهد بود.
وی گفت: همچنین برگزاری «جلسه همایش با روحانیون» با محوریت، دیدار فعالین فرهنگی، روحانیون، مسئول هیئت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت(ع) با امام جمعه شهرستان و دیدار نخبگان قرآنی با امام جمعه رزن در 12 بهمن ماه و تلاش جهت استفاده از فضای تبلیغی در راستای حضور گسترده در راهپیمایی 22 بهمن از جمله برنامه‌هایی است که اداره تبلغیات رزن برای ایام الله دهه فجر در دستور کار خود دارد.
captcha