انقلاب اسلامی به سبب ارزش‌های دینی پایدار مانده است
کد خبر: 3571689
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸

انقلاب اسلامی به سبب ارزش‌های دینی پایدار مانده است

گروه سیاست و اقتصاد: یک نماینده سابق مجلس شواری اسلامی گفت: انقلاب اسلامی ایران به موجب ارزش‌های دینی آن در مقایسه با سایر انقلاب‌هایی که به دلیل فقدان مصلحت‌گرایی برخی از رهبران آن‌ها میان راه دچار اضمحلال و یا مسیر آن‌ها منحرف شده، اما همچنان پایدار مانده است.

محمدعلی اسفنانی، نماینده سابق مردم فریدون‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، اظهار کرد: دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دلیل چند جانبه بودن نمی‌توان در یک بعد خاص خلاصه کرد؛ یکی از مهم‌ترین دستاوردها که با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران محقق شد، مبحث آزادی کشور از کنترل کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس و... بود که نسبت به منابع داخلی ایران حس مالکیت داشتند و کسی هم قابلیت مقابله با آن وضعیت را نداشت.
وی افزود: وابستگی ایران قبل از انقلاب از جهات نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به برخی از کشورها تا جایی بود که کشور ایران را ژاندارم منطقه عنوان کرده بودند،  لذا معنای واقعی استقلال و آزادی را اگرچه نه به معنای کامل آن اما به صورت نسبی  را ایران بعد از انقلاب تجربه کرد.
سخنگوی سابق کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامی شدن احکام و تصمیمات کشوری و به موجب آن جایگزینی مسائل شرعی به‌جای احکام غیرشرعی و وارداتی، یکی دیگر از مصادیق آزادی و استقلال ایران بعد از انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی باید به صعود پیدا کردن ایران در جایگاه برتر در برخی از علوم اشاره کرد  که این خود افتخار بزرگی است، به‌طوری که ایران در زمان قبل از انقلاب توان بیان مطالب علمی را به این کیفیت نداشت. 
اسفنانی بیان کرد: از حیث دفاعی امروزه ایران بدون وابستگی به سایر کشورها جزء یکی از مقتدرترین کشورهای دنیا است، به گونه‌ای که بارها  قدرت و توان بالای نظامی و دفاعی ایران و همچنین عزم و اراده بالای مردم ایران باعث شده،  قصد تعدی سایر کشورها به مرزهای ایران مهار شود.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به موجب ارزش‌های دینی غنی آن در مقایسه با سایر انقلاب‌هایی که به دلیل فقدان مصلحت‌گرایی برخی از رهبران آن‌ها در میان راه دچار اضمحلال و یا مسیر آن‌ها منحرف شده و یا این که کاملا تحت فضای دیگری قرار گرفته‌اند، اما همچنان پایدار مانده است. 
وی گفت: مهم‌ترین خصیصه متمایز انقلاب اسلامی ایران که چهار دهه از عمر آن می‌گذرد، نهادینه شدن ابعاد مذهبی در درون مردم  و جایگاه پر رنگ دین و آموزه‌های دینی در پیشبرد انقلاب اسلامی است.
وی تصریح کرد: اصیل بودن مبانی فکری و اعتقادی انقلاب اسلامی ایران،  مهم‌ترین عامل پایداری و ماندگاری انقلاب اسلامی ایران است.
captcha