برگزاری لیگ علمی «پایا» در البرز
کد خبر: 3578003
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶

برگزاری لیگ علمی «پایا» در البرز

گروه فرهنگی: مسئول بسیج دانش‌آموزی البرز گفت: لیگ علمی «پایا» اواخر اسفندماه سال جاری در این استان برگزار می‌شود.

یدالله لک، مسئول بسیج دانش‌آموزی البرز در گفت‌ و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: لیگ پایا به عنوان بزرگ‌ترین مسابقات علمی گروهی دانش‌آموزی بین دانش‌آموزان ششم ابتدایی، هفتم و سوم راهنمایی و پایه‌های اول، دوم و سوم متوسطه برگزار خواهد شد.
وی گسترش سطوح خدمت رسانی بسیج دانش‌آموزی در عرصه علمی، فراگیر کردن آموزش‌های یکسان و برابر(عدالت اجتماعی در حوزه آموزش)، تقویت انگیزه و هوش بین تیم‌ها و تقویت روحیه خودباوری، تطبیق آموزش‌های نوین با فرهنگ ملی و اسلامی، فراهم کردن موجبات بهتر زیستن و اشاعه فرهنگ انجام کار گروهی و احترام به حقوق یکدیگر را از جمله اهداف برگزاری این لیگ برشمرد.
این مسئول بیان کرد: این لیگ در اواخر اسفندماه سال جاری و در رشته‌های ریاضی، شیمی، علوم انسانی و علوم پایه بین گروه‌های علمی برگزار می‌شود.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان البرز گفت: این لیگ علمی ابتدا در مرحله شهرستانی برگزار می‌شود و برندگان به مرحله استانی و سپس کشوری اعزام می‌شوند.
لک در پایان گفت: تا کنون هفت هزار نفر در این آزمون شرکت کرده‌اند و این آزمون در دو روز با هدف محک میزان توانایی علمی دانش‌آموزان برگزار شده است.
captcha