فعالیت ۷۰ باب خانه عالم در کردستان
کد خبر: 3578595
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۲

فعالیت ۷۰ باب خانه عالم در کردستان

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در کردستان ۷۰ باب خانه عالم وجود دارد که ۴۸ مورد از این خانه‌ها فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان،  حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان هشتم اسفندماه در مراسم دیدار روحانیون مستقر استان کردستان اظهار کرد: در کردستان ۷۰ باب خانه عالم وجود دارد که ۴۸ مورد از این خانه‌ها فعال هستند.

وی با اشاره به اینکه سیاست سازمان تبلیغات اسلامی براین است که روحانیون را به مناطق محروم اعزام کند، افزود: به روستاهایی که بالای ۲۰۰ خانوار جمعیت داشته باشند روحانی مستقر اعزام خواهد شد.

حجت الاسلام کرمی بیان کرد: تمامی روستاهای کردستان که دارای شرایط اعزام روحانی مستقر هستند شناسایی شده‌اند و برای اعزام نیازمند کمک حوزه‌های علمیه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: باتوجه به برگزاری چهارهزار گفتمان دینی در سال ۹۵ بخشی از این گفتمان‌ها به همت روحانیون مستقر استان اجرا شدند.

وی عنوان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن کریم و احکام شرعی از توان و ظرفیت روحانیون استفاده شده است.

حجت‌الاسلام کرمی برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای روحانیون، برگزاری دوره‌های تربیت معلم، برگزاری ۱۵ جلسه توجیهی ویژه روحانیون اعزامی، برگزاری دوره آموزشی ویژه ۶۰ نفر از روحانیون طرح مستقر و طرح هجرت در شهر قم و برگزاری ۶ همایش با عنوان طلایه‌داران تبلیغ از جمله برنامه‌های ویژه روحانیون استقرار است که در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اضافه کرد: در سالجاری ۲۱۶ مبلغ در سامانه سجام ثبت نام کردند و امسال دوهزار و ۷۰ مبلغ نیز به مناطق مختلف کردستان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام کرمی آمار روحانیون مستقر را در سال گذشته ۲۵ نفر و امسال ۳۴ نفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود این رقم به ۵۰ نفر برسد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این دیدار چند نفر از روحانیون مستقر استان کردستان برنامه‌های خود در مناطق روستایی و همچنین مشکلات روحانیون مستقر استان را اعلام کردند.

captcha