برپایی همایش بررسی اندیشه‌های سیاسی شهید صدر
کد خبر: 3587693
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

برپایی همایش بررسی اندیشه‌های سیاسی شهید صدر

گروه معارف: همایش بررسی اندیشه‌های سیاسی شهید محمدباقر صدر با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، همزمان با سال روز شهادت عالم شهیر شیعه، شهید محمدباقر صدر، همایش بررسی اندیشه‌های سیاسی این عالم مجاهد در قم برگزار می‌شود.
این همایش فردا شب 20 فروردین ماه در مدرس علمیه دارالشفاء و با حضور طلاب و استادان حوزه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
در این همایش آیات محسن اراکی و عباس کعبی به ارایه سخنرانی درباره اندیشه‌های سیاسی آن شهید شهیر و عالم برجسته شیعه در قرن معاصر خواهند پرداخت..
یادآور می‌شود شهید سيدمحمدباقر صدر در تاريخ 25 ذيقعده 1353 در شهر مقدس کاظمين ديده به جهان گشود و دومين فرزند خانواده بود؛ پدرانش همه از عالمان دين بودند. پدرش سيد حيدر در جواني فوت کرد، پدربزرگش آيت‌الله العظمي سيد اسماعيل صدر که يکي از مراجع بزرگ تقليد شيعه در نيمه اول قرن چهارده اسلامي بود در سال 1338 ق. وفات کرد و ديگر اجدادش که شاخه‌هايي سرسبز و پربار از شجره پربرکت «خاندان صدر» و از تبار غيرتمند و پاک امام کاظم (ع) بوده‌اند و در سرزمين ايران، لبنان و عراق از پاسداران فرهنگ و انديشه و دانش و دين به شمار مي‌رفته‌اند.
خواهرش «آمنه بنت الهدي صدر» يکي از زنان دانشمند، شاعر، نويسنده و معلم فقه و اخلاق بود که در مسير جهاد و مبارزه، با بردارش سيد محمد باقر همگام شد و سرانجام سرنوشت هر دو به شهادت و سعادت ابدي ختم گشت.
captcha