کمبود روحانی؛ مشکل اصلی خالی ماندن خانه‌های عالم بروجرد
کد خبر: 3593301
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
جعفرپور مطرح کرد:

کمبود روحانی؛ مشکل اصلی خالی ماندن خانه‌های عالم بروجرد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد گفت: کمبود روحانی مشکل اصلی خالی ماندن خانه‌های عالم در این شهرستان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد با بیان این‌که مستقر نمودن روحانی در مناطق روستایی به‌ویژه مناطق محروم از مهمترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: کمبود روحانی عمده‌ترین دلیل خالی ماندن خانه‌های عالم دراین شهرستان است.
وی به فعالیت‌های فرهنگی این اداره اشاره کرد و  افزود: تاسیس خانه‌های عالم در روستاهای پرجمعیت یکی‌از فعالیت‌هایی است که به‌منظور ترویج فرهنگ اسلامی در روستاهای این شهرستان تدارک دیده شد.
جعفرپور با بیان این‌که خانه‌های عالم توسط روحانیون مستقر در روستاها اداره می‌شود، یادآور شد: بسیاری از خانه‌های عالم به‌دلیل نداشتن روحانی غیر فعال هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد اضافه کرد: مناطق زیادی در شهرستان نیازمند تاسیس خانه‌های عالم هستند و تاسیس و فعال نمودن خانه‌های عالم نیازمند و مستلزم برطرف نمودن موانع و مشکلات موجود است.
وی ادامه داد: همکاری حوزه‌های علمیه و معرفی روحانیون داوطلب از جانب آن‌ها می‌تواند در رفع غیرفعال بودن خانه‌های عالم تاثیر بسزایی داشته باشد.
فعالیت 38 تشکل قرآنی در بروجرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد همچنین از فعالیت 38 تشکل قرآنی در این شهرستان خبر داد و گفت: روخوانی، روان‌خوانی، مفاهیم، تفسیر و برگزاری مسابقات قرآنی بخش‎هایی از سرفصل‎های کاری این مراکز را تشکیل داده است.
وی عنوان کرد: سالانه 10 هزار قرآن‌آموز در این شهرستان به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با مؤسسات و خانه‌های قرآنی در ارتباط بوده و آموزش‌‏های ارائه شده را فرا می‏‌گیرند.
جعفرپور گفت: با توجه به علاقمندی مردم شهرستان بروجرد به قرآن و مفاهیم قرآنی نیاز به وجود مؤسسات بیشتر در این حوزه محسوس است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد تصریح کرد: خانه قرآنی روستای گوشه‌محسن بن علی این شهرستان سال گذشته به مقام برتر کشوری دست یافته است.
وی با اشاره به تجلیل از مسئول این خانه قرآنی اظهار کرد: هدف از احداث خانه‎ها و مؤسسات قرآنی آشنایی قشر جوان و نوجوان با برنامه‎های این کتاب انسان‌ساز است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد یادآور شد: به‌منظور سهولت دسترسی روستاییان به کلاس‎های مفاهیم، تفسیر، روخوانی و روان‌خوانی قرآن‌کریم خانه‎های عالم مستقر در روستاهایی که در حال حاضر فاقد عالم و روحانی هستند، به خانه قرآنی تبدیل شده‎اند.
جعفرپور با اشاره به وجود 10 خانه قرآنی فعال در حال حاضر در روستاهای با تراکم جمعیتی بالا در این شهرستان، گفت: خانه‏‌ها و مؤسسات قرآنی این شهرستان در راستای آموزش مفاهیم قرآن، روخوانی و روان‌خوانی و تصحیح قرائت نماز فعالیت می‎کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به برخی مشکلات پیش‌روی فعالیت مراکز و خانه‎های قرآنی در شهرستان بروجرد اشاره و اظهارکرد: کمبود اعتبارات و تجهیزات بخشی‌از مشکلات یاد شده در این زمینه را تشکیل داده است.
منبع: روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان
captcha