کاهش ناهنجاری‌ اجتماعی از پیامدهای اهتمام به آموزه‌های دینی
کد خبر: 3603178
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
مهدیخانی عنوان کرد:

کاهش ناهنجاری‌ اجتماعی از پیامدهای اهتمام به آموزه‌های دینی

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر گفت: به طور معمول مشاهده می‌کنیم ارتکاب به جرم و جنایت از سوی افرادی که متدین و پای‌بند به امور دینی هستند وجود ندارد و یا بسیار ناچیز است و اهتمام به آموزه‌های دینی تمایل به ناهنجاری‌های اجتماعی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

سرهنگ برزو مهدیخانی، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: خانواده تاثیر به‌سزایی در ایجاد امنیت اجتماعی از طریق تربیت فرزندان دارد زیرا پایه‌های تربیتی در خانواده پایه‌ریزی می‌شود.

وی افزود: مدرسه دومین نهادی است که کودک بعد از خانواده وارد آن می‌شود و تز نیروی انتظامی در کشور و به تبع آن در سطح شهرستان ابهر آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آنها با قوانین است که این اهمیت این مساله حتی برای والدین دانش‌آموزان در جلسات اولیا و مربیان تبیین می‌شود.

مهدیخانی با اشاره به اینکه توجه به ظرفیت مساجد یکی دیگر از موارد مورد توجه پلیس در آشنایی عمومی با قوانین در راستای ایجاد نظم و امنیت عمومی است، تاکید کرد: به طور معمول مشاهده می‌کنیم ارتکاب به جرم و جنایت از سوی افرادی که متدین و پای‌بند به امور دینی هستند وجود ندارد و یا بسیار ناچیز است و اهتمام به آموزه‌های دینی تمایل به ناهنجاری‌های اجتماعی را تا حد قابل توجهی کاهش می‌دهد.

captcha