همراه با نوجوان حافظ و نخبه قرآنی زائر امام رضا(ع)
کد خبر: 3608722
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

همراه با نوجوان حافظ و نخبه قرآنی زائر امام رضا(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ حافظ و نخبه قرآنی اهل تهران که چند روزی را همراه خانواده خود زائر و میهمان حرم امام مهربانی شده بود از چگونگی ورودش به عرصه قرآن، حفظ و ترجمه کلام وحی و دیگر موفقیت‌های قرآنی‌اش در سن 11 سالگی می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ محمدحسین شاه‌علی، حافظ و نخبه قرآنی اهل تهران که چند روزی را همراه خانواده خود زائر و میهمان حرم امام مهربانی شده بود، بعد از اجرای برنامه قرآنی در محافل قرآنی دارالقرآن حرم رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از چگونگی ورودش به عرصه قرآن و حفظ کلام وحی گفت.
وی با بیان اینکه متولد سال 1385 است و 11 سال سن دارد، ابراز کرد: حافظ کل قرآن کریم و دارای مدرک درجه سه تخصصی حفظ هستم، همچنین حافظ 80 خطبه نهج‌البلاغه با ترجمه در مدت یک سال و نیم و مترجم کل قرآن به صورت لفظ به لفظ هستم و در حال حاضر هم در حال انجام ترجمه فنی قرآن همراه با شأن نزول آن بوده که دوره ترجمه قرآن را هم گذرانده‌ام.
دریافت مدرک ترجمه قرآن
این نوجوان حافظ با بیان اینکه مدرک ترجمه خود را از حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌یزدی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی گلچین شهر مشهد که در زمینه مترجمی قرآن فعالیت می‌کند، گرفتم،‌ ادامه داد: ترجمه قرآن با وجود اینکه سنگین است اما برایم خیلی مفید بوده و از طرفی تحصیل در رشته علوم قرآن و حدیث کمک بسیاری به فهم ترجمه قرآن می‌کند.
وی با بیان اینکه آغاز حفظ قرآنم از حرم امام رضا(ع) و پایان آن هم در این حرم مقدس بود، گفت: حفظ قرآن را با حضور در دوره‌های یک ساله مؤسسه جامعةالقرآن‌ الکریم از سن هفت سالگی آغاز و هشت سالگی به پایان رساندم، همچنین دیگر کتاب‌های دینی را مطالعه می‌کنم مانند ترجمه قرآن از استاد بهرام‌پور.
با آرامش وارد عرصه حفظ قرآن شوید
شاه‌علی در ادامه خطاب به هم سن و سال‌های خود، عنوان کرد: توصیه‌ام به بچه‌ها این است که با آرامش و توکل بر خدا وارد حفظ شوند و حتما سعی کنند تا حفظ قرآن را با رفتار خوب و خوش رفتاری بیشتر با خانواده و اطرافیان همراه کنند.
این حافظ قرآن با بیان اینکه مدرسه‌ام با من همکاری بسیاری برای شرکت در کلاس‌های قرآن داشت و عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کردم، افزود: به کربلای معلا هم مشرف شد‌ه‌ام و در محافل قرآنی آنجا به تلاوت پرداخته‌ام. 
اخذ مدرک لیسانس علوم قرآنی در 10 سالگی
این نوجوان قرآنی در ادامه با اشاره به اینکه در سن 10 سالگی موفق به اخذ مدرک افتخاری لیسانس علوم قرآنی شده است، اضافه کرد: در آزمون کارشناسی ارشد هم پذیرفته شده است و می‌تواند در رشته  علوم قرآن و حدیث ادامه تحصیل دهد.
در ادامه سیده مهرآفرین رفیعی، مادر این حافظ و نخبه قرآنی با ما همراه شد و در مورد علت ورود فرزندش به عرصه قرآن، بیان کرد: ذهن خلاق و تیزهوشی محمدحسین و همچنین جمع بودن همه علوم در قرآن و جایگاهی که این کتاب آسمانی برای ما مسلمانان دارد، باعث شد تا فرزندم را هدایت کنم تا وارد عرصه فراگیری قرآن و حفظ شود.
نقش مادران در هدایت قرآنی فرزندان 
وی با بیان اینکه در محیط خانه، همسرم کتب تفسیری را مطالعه می‌کند و این امر به علاقه‌مندی فرزندم به کلام وحی کمک بسیار کرده است، اظهار کرد: همچنین از آن جهت که بیشترین وقت بچه‌ها با مادران می‌گذرد، مادر نقش مهمی در هدایت فرزندان دارد و بیشترین کار حفظ و تمرین آن‌ها را مادر انجام می‌دهد، البته همکاری پدر در این مسیر لازم است تا شرایط مناسب فراهم شود.
مادر این نخبه قرآنی ابراز کرد: خودم هم با دیدن علاقه محمدحسین برای فراگیری قرآن، انگیزه برای حفظ پیدا کردم و در حال حاضر هم شش جزء قرآن کریم را حفظ کرده‌ام.
برکات فعالیت و حفظ قرآن
وی گفت: توصیه‌ام به همه مادران این است که آموزش قرآن به فرزندان خود را از هم اکنون شروع کنند که برکات بسیاری در این مسیر است. من فقط می‌تواند تنها به برکات بسیار دنیایی آن که دیده‌ام، اشاره کنم اما برکات اخرویش که من ندیده‌ام و مطمئنم غیرقابل شمارش است، بماند.
رفیعی در همین زمینه اضافه کرد: برکات دنیایی این اقدام وصف نشدنی است و الطاف الهی بی‌نهایت جاری می‌شود، اصلا برکتی بالاتر از این برای کسی متصور نیست که فرزندش حافظ و تلاوت‌کننده کلام خداوند باشد.
captcha