شناسایی 400 جلسه قرآن در دزفول
کد خبر: 3614571
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴

شناسایی 400 جلسه قرآن در دزفول

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کانون جلسات قرآن مساجد شهرستان دزفول با بیان اینکه در مساجد دزفول حدود 250 تا 300 جلسه آقایان و در حوزه جلسات خانگی بانوان 150 جلسه قرآنی شناسایی شده‌اند، گفت: برنامه جلسات قرآن مساجد از سوی این کانون مشخص شده و در اختیار مساجد گذاشته شده است.

محمد اسماعیلی، دبیر کانون جلسات قرآن مساجد شهرستان دزفول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، پیرامون برنامه‌‌های ثابت جلسات قرآن مساجد دزفول  گفت: تمام مساجد دزفول با توجه به سنتی که در این شهرستان بوده است، جلسات قرآن دایر می‌کنند. علاوه بر مساجد، جلسات خانگی خواهران نیز در سطح شهرستان دایر است که زیر نظر کمیته بانوان برگزار می‌شوند.

وی ادامه داد: در مساجد حدود 250 تا 300 جلسه آقایان و در حوزه جلسات خانگی بانوان 150 جلسه قرآنی شناسایی شده‌اند. البته این تعداد متغیر است و جلسات در ایام تابستان رونق بیشتری می‌گیرند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنامه جلسات قرآن مساجد از سوی این کانون مشخص شده و در اختیار مساجد گذاشته شده است، افزود: این جلسات هر شب یا حداقل هفته‌ای سه شب دز مساجد تشکیل می‌شوند. قرائت قرآن، بیان ترجمه یا تفسیر آیات بخش ثابت جلسات است و پس از آن دروس جلسات که سرفصل آن‌ها تعیین شده و شامل اصول عقاید،‌ احکام، تاریخ و انقلاب اسلامی است ارائه می‌شود.

دبیر کانون جلسات قرآن مساجد دزفول گفت: مطالب این دروس به تناسب سه مقطع سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان تقسیم‌بندی شده و متفاوت است. به طور مثال درس قرآن برای مقطع سنی نونهالان، آموزش روخوانی برای نوجوانان، آموزش روانخوانی و برای جوانان آموزش مفاهیم و تفسیر است. منابع این دروس هم مشخص شده و برنامه جلسات به صورت پوستر در همه مساجد نصب شده است.

این فعال فرهنگی درباره برنامه‌های کانون برای اعضای جلسات قرآن در ایام فصل تابستان گفت: همزمان با آغاز فصل تابستان، در بخش آموزش، دوره تربیت مربی ویژه مسئولان جلسات قرآن و نیروهای مستعد اواخر تیرماه در دزفول برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش‌های قرآنی، روش ارتباط با مخاطبان، نحوه کار تربیتی در جلسات قرآن و بروزرسانی آموزش‌های مربیان جلسات موضوع این دوره است که مرحله تکمیلی آن شهریورماه به مدت 5 روز در اردوگاه صاحب‌الزمان(عج) در تهران برگزار می‌شود.

اسماعیلی گفت: کمیته ورزش و کمیته اردویی کانون جلسات قرآن نیز برنامه‌ریزی‌های خاص خود را برای ایام تابستان اعضای جلسات دارد؛ به طور مثال کمیته اردویی امسال 500 نفر را مانند سال گذشته به مشهد مقدس اعزام می‌کند.

captcha