کاهش 80 درصدی هزینه بهسازی مدارس حاشیه شهر با حضور جهادگران
کد خبر: 3619528
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲

کاهش 80 درصدی هزینه بهسازی مدارس حاشیه شهر با حضور جهادگران

گروه اجتماعی: معاون آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد گفت: با حضور دانش‌آموزان جهادگر در عرصه بازسازی و بهسازی مدارس حاشیه شهر در 80 درصد هزینه‌ها صرفه‌جویی شده است.

علیرضا کاویانی، معاون آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به وجود حدود 350 مدرسه در مناطق حاشیه شهر اظهار کرد: تعدادی از مدارس نوساز و مابقی تحت حمایت خیران مدرسه‌ساز است، اما آن دسته از مدارس قدیمی که نیاز به بازسازی و بهسازی دارند بر اساس اولویت، در لیست بازسازی و بهسازی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: در سال جاری بر اساس اولویت و شناسایی انجام شده از سوی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک، تقاضای بازسازی 30 مدرسه به بسیج سازندگی داده شد که بر اساس ظرفیت و تعداد نیروهای جهادگر تعداد 16 مدرسه از سوی بسیج تحت پوشش قرار گرفته است.
معاون آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی انجام شده، هزینه بازسازی و بهسازی یک مدرسه با 30 کلاس حدود 10 میلیون تومان برآورد شده بود که با حضور جهادگران بسیجی با هزینه‌ای حدود یک میلیون تومان تأمین و به نحو احسن انجام شد.
وی با اشاره به اینکه در برخی از مدارس قدیمی با 30 سال قدمت نیاز به مصالح در جهت بازسازی وجود دارد بیان کرد: تأمین نیروی انسانی از سوی ناحیه بسیج دانش‌آموزی باعث صرفه‌جویی 80 درصدی در هزینه‌های بهسازی و بازسازی مدارس شده است.
معاون آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد گفت: در سال جاری بهسازی 210 کلاس درس از 16 مدرسه و 10 هزار دیوارنویسی و همچنین تعمیر حدود 700 میز و نیمکت و ... در اولویت قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون نیروهای جهادگر در 5 مدرسه مشغول فعالیت هستند افزود: بر اساس پیش‌بینی انجام شده تا 20 شهریور کار بهسازی و بازسازی این تعداد از مدارس پایان خواهد یافت.
captcha