تعرض به انفال عمومی افزایش یافته است
کد خبر: 3623603
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۰

تعرض به انفال عمومی افزایش یافته است

گروه شهرستان‌ها: رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اهمیت نقش مدیران در حفظ بیت‌المال و انفال تصریح کرد: تعرض به انفال عمومی فوق‌العاده زیاد شده و تخلفات در این حوزه بالاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی، رئیس دادگستری سبزوار، چهارم مردادماه در جلسه شورای اداری شهرستان، با بیان اینکه هیچ دستگاه دولتی که طرف شکایتش شرکت و یا مؤسسه عمومی و دولتی باشد حق طرح دعوا در دستگاه قضا و تحمیل هزینه‌های اضافی بر بیت‌المال را ندارد، گفت: ادارات دولتی باید از نمایندگان حقوقی قوی استفاده کنند تا بتوانند به درستی از حقوق بیت‌المال دفاع کنند و از تضییع حقوق مردم دفاع کنند.
وی ادامه داد: ادارات دولتی باید به دنبال ثبت مالکیت اموال ادارات دولتی باشند تا از تضییع حقوق بیت‌المال جلوگیری کرده و زمینه محکومیت ادارات دولتی را از بین ببرند.
تعرض به انفال فوق‌العاده زیاد شده است
رئیس دادگستری سبزوار با تأکید بر اهمیت نقش مدیران در حفظ بیت‌المال و انفال تصریح کرد: تعرض به انفال عمومی فوق‌العاده زیاد شده و تخلفات در این حوزه بالاست.
وی اضافه کرد: باید حساسیت نسبت به حفظ بیت‌المال و انفال در بین مسئولان زیادتر شود و مسئولان خودشان را ملزم به جلوگیری از چپاول و غارت انفال بدانند.
حسینی بیان کرد: در این راه ممکن است برخی از افراد مسئولانی را که در مقابلشان می‌ایستند، ترور شخصیتی کرده، تهدید کنند و به زحمت بیندازند.
همچنین حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در این جلسه با بیان اینکه منطق مکتب ولایت حضرت علی(ع) منطقی قوی و شجاعانه بود، گفت: باید مسئولان کشور با الگوبرداری از مکتب ولایت آن امام بزرگوار با قدرت در مقابل دشمنان بایستند.
وی ادامه داد: در زمانی که گلوله و سیم خاردار برای دفاع از کشور نداشتیم، امام خمینی(ره) شجاعانه و با قدرت در برابر استکبار جهانی ایستادند.
امام جمعه شهرستان سبزوار با اشاره به سفارش حضرت علی(ع) به مالک اشتر در نهج‌البلاغه که فرمودند: «ای مالک مراقب هوای نفست باش تا مبادا قدرت طلبی بر تو غالب شود و مبادا هوای نفس بر تو غلبه کند»، ابراز کرد: مسئولان باید لطف و مهربانی با مردم را ملازم قلبشان قرار دهند.
حجت‌الاسلام مقیسه با ابراز اینکه بهترین جملات رعایت حقوق بشر در نهج‌البلاغه ذکر شده است، ادامه داد: مردم در مقابل مسئولان یا برادر دینی هستند که عقایدشان با آن‌ها یکی است و یا از نظر خلقت، انسان خلق شده‌اند.
captcha