800 میلیون ریال اعتبار برای ساخت خانه عالم حارث‌آباد سبزوار/ خانه‌های غیر استاندارد برای اعزام مبلغ
کد خبر: 3631538
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹

800 میلیون ریال اعتبار برای ساخت خانه عالم حارث‌آباد سبزوار/ خانه‌های غیر استاندارد برای اعزام مبلغ

گروه شهرستان‌ها: مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار با گلایه از برخی از مسئولان در ساخت خانه‌های عالم غیر استاندارد، اظهار کرد: در سال جدید 800 میلیون ریال جهت ساخت خانه عالم در روستای حارث‌آباد اعتبار تخصیص یافت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد سجادی‌نژاد، مسئول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه در سال جدید مبلغ 800 میلیون ریال جهت ساخت عالم در روستای حارث‌آباد اعتبار تخصیص یافت، اظهار کرد: در حال حاضر حدود 50 خانه عالم در شهرستان‌های سبزوار، خوشاب و داورزن ساخته شده است.
وی با ابراز اینکه 37 نفر از روحانیون طرح هجرت و روحانیون طرح مستقر از این خانه‌های عالم در حال استفاده هستند، تصریح کرد: در برخی از روستاها زیرساخت‌های لازم جهت استفاده از خانه عالم وجود ندارد.
حجت‌الاسلام سجادی‌نژاد با اشاره به افتتاح خانه عالم در روستای عباس‌آباد شهرستان خوشاب، تصریح کرد: خانه‌ای حدود 40 تا 50 متری که به نام خانه عالم ساخته شده است که این خانه نه حیاط مناسب و نه حفاظ و ایمنی مناسب برای ساکنانش دارد.
وی ادامه داد: این خانه که برخی مدعی‌اند برای خانه عالم ساخته شده است، درب ورودی هال آن به کوچه باز می‌شود.
مسئول اداره تبلیغات اسلامی سبزوار با ابراز اینکه با این شرایط هیچ روحانی حاضر نیست به همراه خانواده در آنجا زندگی کند، افزود: به عنوان مثال در برخی از روستاها نیز دو اتاق درست کردند و گزارش می‌دهند که خانه عالم ساخته شده است.
وی افزود: استاندارد یک خانه عالم عبارت از خانه‌ای معمولی در یک روستا با متراژ 70 تا 80 متر دارای حیاط معمولی با حفاظ و ایمنی و مناسب است.
وی با بیان اینکه خانه عالم مکانی است که باید روحانی به همراه خانواده‌اش در آنجا آرامش و آسایش لازم برای فعالیت‌های فرهنگی و دینی را داشته باشد، تصریح کرد: در بعضی از روستاها برخی افراد مجوز استفاده از زکات برای ساخت خانه عالم از مراجع عظام دریافت کرده‌اند که کمک بزرگی برای ساخت خانه عالم و استقرار روحانیون است.
captcha