خانه عالم روستای حق الخواجه میامی افتتاح می‌شود
کد خبر: 3631882
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

خانه عالم روستای حق الخواجه میامی افتتاح می‌شود

گروه فرهنگی: رئیس تبلیغات اسلامی میامی گفت: همزمان با هفته دولت خانه عالم روستای حق الخواجه این شهرستان با ۷۲۰ میلیون ریال اعتبار به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) ازسمنان حجت الاسلام مجید بخشی، رئیس تبلیغات اسلامی میامی شب گذشته 27 مرداد با بیان اینکه همزمان با آغاز هفته دولت خانه عالم روستای حق الخواجه در بخش کالپوش با اعتباری بالغ بر ۷۲۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد، اظهار کرد: حضور روحانی یکی از مطالبات مردم حق الخواجه در زمره مناطق محروم میامی بود که این امر نشان می دهد مردم این روستا در کنار مسائل عمرانی به مقوله معنویات نیز اهمیت می دهند.
وی با بیان اینکه مردم روستاهای میامی با چنین رویکردی در حقیقت رسالت مسئولان فرهنگی را دشوار می سازند چرا که نگاهشان به مقوله پروژه های عمرانی نیز نگاه فرهنگی و دینی محسوب می شود که این امر بسیار در خور توجه است یاداور شد: خانه عالم روستای حق الخواجه در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۱۰۰ متر مربع در جنب مسجد جامع این روستا ساخته شده است که همزمان با هفته دولت شاهد سکونت روحانی در آن خواهیم بود.
بخشی با اشاره به مزایای ساخت خانه‌های عالم افزود: تأسیس خانه‌های عالم بزرگ‌ترین فعالیت فرهنگی در روستاها است.
وی با بیان اینکه میامی در حال حاضر سه خانه عالم در دست ساخت دارد، متذکر شد: در مجموع ۲۰خانه عالم در این شهرستان وجود دارد که شش باب از آنها مردمی و مابقی آن توسط اداره تبلیغات اسلامی ساخته شده و سه باب خانه عالم نیز در روستاهای کوهان، کلاته اسد و محمد آباد پل ابریشم در حال ساخت قلمداد می شود که برای تکمیل آن نیاز به تخصیص اعتبار است.
رئیس تبلیغات اسلامی میامی  استقرار روحانی و ساخت خانه‌های عالم در روستاها را از دستاوردهای مهم این نهاد بیان کرد و گفت: احداث خانه‌های عالم در روستاها زمینه رشد فرهنگی، دینی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی را ‌برای مردم روستاهای محروم فراهم می‌کند.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha