مادران مدیر فرزندان باشند نه خادم
کد خبر: 3634138
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

مادران مدیر فرزندان باشند نه خادم

گروه اجتماعی: استاد حوزه و دانشگاه گفت: والدین از تربیت اسلامی غافل نشوند چه بسا فرزندانی که به واسطه نام مادر به عزت می‌رسند بهتر است مادران یاور و مدیر فرزندان باشند نه خادم، وقتی مادر خادم شد بچه بدون مهارت بزرگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، طاهره همیز، استاد حوزه و دانشگاه، امروز، دوم شهریورماه، در اولین همایش زن موفق که در کانون فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد گفت: بر اساس آیه 34سوره نساء، بانوان باید صلح آفرین و آرامشگر و در اوج قدرت، مطیع و حافظ اسرار همسر باشند. 
وی تصریح کرد: مادران در همه مراحل زندگی از زمان بارداری تا شیردهی همواره مورد توجه خداوند هستند، پرورش کودک عبادت محسوب می‌شود، والدین از تربیت اسلامی غافل نشوند چه بسا فرزندانی که به واسطه نام مادر به عزت می‌رسند. بهتر است مادران یاور و مدیر فرزندان باشند نه خادم، وقتی مادر خادم شد بچه بدون مهارت بزرگ می‌شود. 
همیز با تأکید بر نقش لقمه حلال در تربیت فرزندان ادامه داد: البته مادرانی هستند که با وجود شوهر شرابخوار فرزندان مقید و دیندار تربیت می‌کنند، از این مادران باید الگو گرفت، زن قدرتمند در تاریخ کم نداریم برای داشتن جامعه‌ای اسلامی باید روی کودکان سرمایه گذاری کنیم.
وی هشدار داد: در جامعه‌ای که غرب ترسیم می‌کند پدران نقشی در تربیت فرزند ندارند، بی‌وفایی و بی‌تفاوتی زن در خانه باعث می‌شود مرد جذب بیرون شود. مادران باید نقش مهم پدری را به همسرانشان یادآوری کنند. 
همیز ادامه داد: بی‌برنامه بودن مادران جای تأسف دارد بانوان باید با رعایت حدود شرعی برای تفریح اهل خانه برنامه داشته باشند حتی اگر عملی نشود، دختران به وسیله مادر و در پناه پدر تربیت می‌شوند، دختری که در این محیط تربیت می‌شود قطعا قدرت جذب همسر را دارد زنان نباید تمام وقت خود را صرف پختن و شستن کنند، حضرت زهرا(س) علاوه بر فعالیت‌های منزل کار سیاسی هم می‌کرد. 
وی گفت: برخی از مادران برای تربیت فرزند هیچ برنامه‌ای ندارند تربیت دختر باید از دوران ابتدایی شروع شود تا نتیجه مثبت در دوران دبیرستان و دانشگاه نمایان شود بانوان هیچ گاه دنبال اخلاق و رفتار مردانه نباشند چون زمینه مشاجرات زناشویی را فراهم می‌کند. 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: شوهر بر زن ولایت حمایتی دارد نه سلطنتی. رسم است که پدر هنگام ازدواج دست دختر را در دست پسر می‌گذارد این کار یعنی تفویض اختیار نفقه و ولایت از پدر به همسر. والدین به فرزندان نحوه تعامل اسلامی با بستگان را بیاموزند زن باید مرد را از گناه نگه دارد و آیات خداوند و حکمت را برای اعضای خانواده بازگو کنند.
captcha