صدای توسعه از خمین به گوش می‌رسد
کد خبر: 3635076
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
ساداتی:

صدای توسعه از خمین به گوش می‌رسد

گروه اجتماعی: فرماندار شهرستان خمین با بیان اینکه در هفته دولت 53 پروژه عمرانی و فرهنگی در این شهرستان افتتاح می‌شود، گفت: امروز صدای توسعه از این شهرستان به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید‌مهدی سادتی، فرماندار شهرستان خمین، امروز، پنجم شهریورماه در نشست خبری هفته دولت ‌گفت: رأی اعتماد مجلس به وزرا بدون نگاه سیاسی و بر اساس توانمندی آنها  نشان دهنده عزم دولت و مجلس در تعالی کشور است.
وی با اشاره به اینکه سرمایه اجتماعی عامل دولت کارآمد و جامعه مرفه است افزود: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در خمین با دور شدن از حواشی، علت مهم کسب رتبه اول در استان از نظر فرهنگی و اجتماعی است.
فرماندار خمین ادامه داد: مشارکت مردم برای رسیدن به اهداف حاکمیت، محیط اجتماعی شورآور با حفظ ارزش‌های اصیل اسلامی و مدیریت در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی از دیگر عوامل موفقیت زادگاه امام راحل در عرصه فرهنگی و اجتماعی است. 
وی با بیان اینکه 15 هزار و 600 دانش‌آموز در 177 مرکز آموزشی خمین تحصیل می‌کنند اظهار کرد: کسب رتبه برتر شورای آموزش‌وپرورش در استان مرکزی، تک شیفت بودن مدارس و عملکرد روبه رشد خیرین مدرسه ساز ازجمله شاخص‌های رشد آموزشی در خمین است.
ساداتی گفت: هم اکنون 7 هزار و 700 دانشجو در مقاطع مختلف از کاردانی تا دکترا در خمین تحصیل می‌کنند، ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی، این شهرستان را به قطب علمی استان تبدیل کرده است.
فرماندار خمین با بیان اینکه 64 کانون فرهنگی و هنری در مساجد خمین فعال است افزود: 150 هیئت مذهبی، 20 امامزاده، 12 خانه عالم، 370 مسجد و حسینه، حوزه علمیه خواهران و برادران و 10 انجمن، مؤسسه و مهد قرآن در زمینه‌های‌ مذهبی فرهنگی وهنری در خمین فعال هستند.
وی تصریح کرد: وجود موزه مرم شناسی، منطقه گردشگری نمونه، هفت کتابخانه عومی و تخصصی، پنج کانون پرورش فکری و 28 سازمان مردم نهاد از جمله شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی شهرستان است.
ساداتی با بیان اینکه خمین 107 هزار نفر جمعیت دارد توضیح داد: این شهرستان دارای 2 نقطه شهری، هفت دهستان و 2 بخش کمره و مرکزی است.  
فرماندار خمین با بیان اشاره به اینکه همزمان با هفته دولت ۵۳ پروژه عمرانی، اقتصادی و فرهنگی در خمین به بهره‌برداری می‌رسد گفت: برای این طرح‌ها بیش از ۶۴۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است. 
وی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌های این شهرستان باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی باشد، افزود: از ۵۳ پروژه‌ای که در هفته دولت سال جاری بهره‌برداری می شود ۲۸پروژه، عمرانی بوده و بیش از ۵۳۰  میلیارد ریال اعتبار برای این طرح‌های عمرانی صرف شده است.
 ساداتی توسعه خمین در طی چهار سال گذشته را  در زمینه‌های مختلف عمرانی، کشاورزی و رفاهی چشمگیر دانست و افزود:  بستر لازم برای جذب و حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل امور مربوطه و رفع موانع برای بهبود هرچه بیشتر فضای اقتصادی در شهرستان خمین فراهم است. 
وی با اشاره به فعالیت یک شهرک صنعتی، 2 ناحیه صنعتی و 2 قطب صنعتی در خمین اظهار کرد: یک‌هزار و 50 نفر در 70 واحد فعال شهرک صنعتی مشغول به کار هستند.
فرماندار خمین با بیان اینکه بسترهای کارآفرینی در خمین فراهم است خاطرنشان کرد: ساخت و راه‌اندازی پتروشیمی، انقلاب بزرگی در خمین بخصوص در زمینه اشتغال ایجاد می‌کند، امروز صدای توسعه از این شهرستان به گوش می‌رسد.
captcha