نیاز به احداث 20 خانه عالم در روستاهای گناباد
کد خبر: 3638485
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹

نیاز به احداث 20 خانه عالم در روستاهای گناباد

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد گفت: 20 روستای شهرستان گناباد نیاز به احداث خانه عالم دارد.

حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: 20 روستای شهرستان گناباد نیاز به احداث خانه عالم دارد.
وی، احداث خانه‌های عالم را یکی از مأموریت‌های سازمان تبلیغات اسلامی عنوان و اظهار کرد: با حمایت مالی سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری خیران تاکنون ۲۱ خانه عالم در مناطق روستایی این شهرستان، احداث شده و چهار خانه عالم دیگر نیز در حال احداث است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد با بیان اینکه در تمامی روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار این شهرستان، خانه عالم احداث شده است، تصریح کرد: 20 روستای این شهرستان که نیاز به احداث خانه عالم دارند، از جمعیتی زیر 200 خانوار برخوردار هستند و این در حالی است که سازمان تبلیغات اسلامی تنها برای احداث خانه عالم در روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار بودجه اختصاص می‌دهد.
حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه کاهش مشکلات روستائیان در روستاهای دارای روحانی مستقر موجب افزایش تقاضای معتمدین روستاها برای احداث خانه عالم شده است، ابراز کرد: اعتبار خاصی برای ساخت خانه عالم در این روستاها وجود ندارد و کمک‌های خیران، بهترین راه حل این مشکل است.
وی افزود: به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری دهیاری و اعضای شورای اسلامی و خیران، عملیات احداث چهار باب خانه عالم در روستاهای باغ‌آسیا، مند، بهاباد و حاجی‌آباد در حال اجرا است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد با بیان اینکه ساخت خانه‌های عالم در روستاها می‌تواند زمینه سکونت مبلغ دینی را فراهم کند، گفت: سکونت مبلغ دینی در روستاها موجب می‌شود تا با حضور و آرامش بیشتری در جهت فعالیت‌های تبلیغی و گسترش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در روستاها تلاش کند.
حجت‌الاسلام رحمانی، تبلیغات چهره به چهره را جزو کارآمدترین روش‌های تبلیغی بیان و اظهار کرد: ساخت خانه عالم و حضور روحانی مستقر در روستاها می‌تواند با افزایش تبلیغات چهره به چهره، نقش مؤثری در راستای نشر و گسترش فرهنگ و معارف دینی و قرآنی ایفا کند.
وی با بیان اینکه 30 روحانی مستقر و طرح هجرت در روستاهای این شهرستان مشغول انجام فعالیت‌های دینی و تبلیغی هستند، گفت: همان طوری که نیروهای نظامی و انتظامی برای جلوگیری از نفوذ دشمن از مرزهای جغرافیایی کشور حراست می‌کنند، مبلغان هم از مرزهای اعتقادی، اخلاقی و دینی حفاظت و پاسداری می‌کنند.
حجت‌الاسلام رحمانی، حضور مبلغان دینی در روستاها را یک حرکت جهادی و ایثارگرانه دانست و افزود: مبلغان مستقر در روستاها علاوه بر اقامه نماز جماعت، با سخنرانی، برگزاری مراسم جشن و عزاداری اهل بیت(ع)، برپایی جلسات قرائت و تفسیر قرآن کریم و اجرای برنامه‌های فرهنگی در راستای تقویت فرهنگ دینی روستاها تلاش می‌کنند.
وی اظهار امیدواری کرد: با همت خیران در راستای احداث خانه عالم در مناطق روستایی، بتوانیم زمینه حضور دائمی مبلغ دینی در سایر روستاها را فراهم کنیم و از این طریق گام‌های بیشتری برای تبلیغ معارف قرآن و اهل بیت(ع) برداریم.
captcha