فعالیت 180 هیئت مذهبی در خمین
کد خبر: 3645018
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳
کریمی خبر داد:

فعالیت 180 هیئت مذهبی در خمین

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین گفت: 180 هیئت مذهبی در شهرستان خمین فعالیت دارند و از این تعداد 95 هیئت در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حسن کریمی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: 180 هیئت مذهبی در شهرستان خمین فعالیت دارند و از این تعداد 95 هیئت در سامانه طوبی ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های سوگواری ایام محرم، به طور شایسته در زادگاه امام راحل انجام می‌شود افزود: 100 روحانی مبلغ به شهر و روستا برای این ایام اعزام شدند و هرکدام 2 یا 3 مجلس را  با سخنرانی، روضه خوانی و بیان معارف دین اداره می‌کنند.
حجت‌الاسلام کریمی ادامه داد: 70 ایستگاه صلواتی نیز در سطح شهرستان به منظور توزیع نذورات به عزاداران حسینی مستقر می‌شوند و هیئات مذهبی از دوم محرم در خیابانها حضور پیدا می‌کنند.
وی با تاکید بر پرهیز از آسیب‌ها و رعایت انسجام توسط هیئات مذهبی اظهار کرد: هفته اول ماه محرم با عنوان امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده و دستجات عزاداری نیز باید با شعور و آداب و اخلاق عزاداری که شایسته امام حسین(ع) است را رعایت کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی خمین با بیان اینکه فلسفه عاشورا هدايت جامعه بود خاطرنشان کرد: نماز روز عاشورا در عزاداری‌های محرم بسیار مهم است چراکه امام حسین(ع) در شرايط سخت ميدان مبارزه، نماز اول وقت را ترک نکردند.
captcha