برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری هم‌زمان با هفته بسیج در لرستان
کد خبر: 3655565
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری هم‌زمان با هفته بسیج در لرستان

گروه اجتماعی: مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی لرستان از برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در دوم آذرماه 96 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، سجاد احمدی، مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی لرستان شنبه، 30 مهرماه در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری جشنواره علم و فناوری در سطح استان لرستان، گفت: جشنواره تجلیل از جهادگران علم و فناوری و مراکز نمونه در استان برگزار می‌شود.
وی افزود: برای ارج نهادن به مقام و منزلت مخترعان، نخبگان و مراکز وابسته و همچنین تشویق و ایجاد انگیزه در بین فعالان، حمایت از ایده‌ها و طرح‌ها، توسعه فرهنگ علم و تحقیق در سطح استان و ارائه ایده‌ها و محصولات مخترعان مبتکران در راستای اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان از اهداف عمده این جشنواره است.
مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی لرستان در رابطه با اهداف این جشنواره بیان کرد: معرفی نفرات برتر علمی استان، ارتقا فعالیت‌های علمی از سطح غیرحرفه‌ای به تکنولوژی‌های بالا، نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای و حضور هدفمند در چرخه علم و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رامی توان ازجمله اهداف این جشنواره خواند.
وی تصریح کرد: در این جشنواره از طرح‌های برتر موجود در مراکز رشد، طرح‌های آماتوری، طرح‌های نیمه‌حرفه‌ای و حرفه‌ای مراکز تحقیقاتی و پایگاه‌های علمی، پژوهشی نمونه و نفرات برتر اقشار دانشور بسیج تجلیل به‌عمل می‌آید.
احمدی با اشاره به این‌که نفرات و مراکز برگزیده به جشنواره جهادگران علم و فناوری در سطح کشور معرفی می‌شوند، اضافه کرد: این جشنواره مصادف با هفته بسیج با حضور سخنران کشوری برگزارمی شود و نمایشگاه دستاوردهای اختراعات و ابتکارات بسیج در غرفه‌های دستاوردهای مخترعان و دستاوردهای پایگاه‌های علمی و اقشار دانشور بسیج و معرفی فعالیت‌های مراکز سازمان بسیج علمی و معرفی بخش‌های مختلف علمی اقشار دانشور بسیج برگزار می‌شود.
captcha