گفتمان‌های دینی باید تفکر دانش‌آموزان را به چالش بکشد
کد خبر: 3656929
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۳

گفتمان‌های دینی باید تفکر دانش‌آموزان را به چالش بکشد

گروه اجتماعی: استاد گفتمان‌های دینی شهرستان مریوان گفت: باید در گفتمان‌های دینی بتوانیم تفکر دانش‌آموزان را به چالش بکشیم و از آنها بخواهیم سوالات خود را به راحتی مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، بهاری، از اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان بیجار در مجمع هیأت مؤسس گفتمان‌های دینی استان کردستان که امروز، سوم آبان ماه در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: باید مباحث روز را در قالب زیباشناختی و روانشناختی به دانش‌آموزان ارائه دهیم تا از گفتمان‌ها و مطالب عنوان شده زده نشوند.

وی همچنین خواستار برگزاری دوره‌های مشاروه توسط سازمان تبلیغات اسلامی برای جوانان در زمینه مشاوره قبل از ازدواج شد و افزود: تبلیغات اسلامی با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند دوره‌های مشاوره قبل از ازدواج را برای جوانان برگزار کند تا در آینده به مشکل برنخورند.

کامیاب‌نژاد از اساتید گفتمان‌های دینی شهرستان مریوان نیز در این جلسه خواستار آشنا کردن اساتید با شیوه‌های نوین تدریس شد و گفت: دانش‌آموزان به مطالب جدید و شیوه‌های تدریس جدید روی می‌آورند و باید شیوه ارتباط اساتید به دانش‌اموزان به روز باشد و اساتید به همه موضوعات مسلط باشند.

وی خواستار برگزاری اتاق فکر در هر شهرستان شد و عنوان کرد: در این اتاق فکر می‌توان دغدغه‌ها و ایده‌ها را جمع‌بندی و در گفتمان‌های بعدی از آنها استفاده کنیم.

وی افزود: باید در گفتمان‌های دینی بتوانیم تفکر دانش‌آموزان را به چالش بکشیم و از آنها بخواهیم سوالات خود را به راحتی مطرح کنند.

این استاد گفتمان دینی در شهرستان مریوان ورود گفتمان‌های دینی به مناطق روستایی را خواستار شد و گفت: دانش‌آموزان روستایی زمانی که برای ادامه تحصیل وارد محیط شهری می‌شوند، جزو آسیب‌پذیرترین دانش‌آموزان هستند و باید روی مباحث فرهنگی در روستاها نیز کار شود.

captcha