پیاده‌روی اربعین حسینی مانور عزت و اقتدار شیعه است
کد خبر: 3659825
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

پیاده‌روی اربعین حسینی مانور عزت و اقتدار شیعه است

گروه معارف: مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور عزت و اقتدار شیعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در جمع مدیران کاروان‌های پیاده‌روی اربعین حسینی، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی مانور عزت و اقتدار شیعه است.
وی با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در راهپیمائی اربعین حسینی، افزود: حضور بیست و پنج میلیون نفر از سراسر دنیا در مراسم اربعین امام حسین(ع)، دنیا را شگفت‌زده کرده و توجه شخصیت‌ها و پژوهشگاه‌های عالم را به سوی خود جلب می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تا امروز تاریخ، چنین راهپیمائی عظیمی را به خود ندیده و هیچ مکتب و آئینی چه الهی و چه بشری چنین تجمعی را با این شگفتی برای حرم مقدس به خود ندیده است و این از مختصات زیبایی آنچه امام حسین(ع) انجام داده است.
حجت‌الاسلام برازش با اشاره به حماسه اربعین حسینی، یادآور شد: در این حماسه بی نظیر، مفهوم ایثار به اوج می‌رسد و هیچ کس خودش را مالک نمی‌داند و مفهوم من و تو و مرزهای اعتباری، مادی، جغرافیایی و حتی مذهبی از بین می‌رود و مفهوم فایده‌گرائی، خطرپذیری و عقلانیت عوض می‌شود و عشق به امام حسین(ع) حکومت می‌کند.
captcha