نخبگان و صاحبان ایده؛ مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی/ حمایت از نخبگان کم‌بضاعت
کد خبر: 3665792
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴

نخبگان و صاحبان ایده؛ مؤلفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی/ حمایت از نخبگان کم‌بضاعت

گروه اجتماعی: مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان از حمایت مالی بلاعوض بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان از نخبگان و مبتکرین کم‌بضاعت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، مهدی رحیمی، مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان، عصر سه‌شنبه، 30 آبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان که در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان از 15 طرح آماتوری به ارزش تقریبی 45 میلیون تومان حمایت کرده است،  کمااینکه به پژوهشگران و نخبگان صاحب ایده و مبتکرین بسیجی، 45 روز کسرخدمت سربازی تعلق می‌گیرد.
وی با بیان این‌که تاکنون مسئولان هیچ‌گونه حمایتی از نخبگان بسیجی انجام نداده‌اند، عنوان کرد: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری معاونت متولی اقشار بسیج است که کلیه فعالیت‌های علمی در سطح  را رصد می‌کند.
رحیمی ادامه داد: طی سال گذشته تعداد 90 طرح به بسیج علمی پژوهشی و فناوری لرستان ارسال شد که 30 طرح آنها مورد حمایت قرار گرفت این در حالی‌است که در شش ماه اول سال‌جاری نیز تعداد ۷۰ طرح ارسال شده است
مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان، اضافه کرد: مرکز افکار افکارسنجی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان در حوزه سنجش افکار  فعالیت‌های خوبی انجام داده است به‌طوری‌که در حال حاضر در استان لرستان 200 پرسشگر آموزش دیده داریم کمااینکه تاکنون ۱۲ پروژه پرسشگری توسط مرکز افکارسنجی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان انجام شده است.
وی حمایت از مبتکرین، نخبگان و مخترعین را از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان این‌که فضای کارگاهی و آزمایشگاهی بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان به‌صورت رایگان در اختیار مبتکران و نخبگان استان لرستان قرار دارد، تصریح کرد: بسیج علمی، پژوهشی و فناوری لرستان برای تجاری‌سازی و فروش محصولات دانش‌بنیان ورود پیدا کرده است.
captcha