جهاد دانشگاهی بهترین الگو برای سازمان‌های دیگر است/ بالاترین بهره‌وری با حداقل تحمیل هزینه این نهاد
کد خبر: 3669244
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

جهاد دانشگاهی بهترین الگو برای سازمان‌های دیگر است/ بالاترین بهره‌وری با حداقل تحمیل هزینه این نهاد

گروه اجتماعی: نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی، بهترین الگو را برای بسیاری از سازمان‌های دیگر کشورمان جهاد دانشگاهی دانست و تأکید کرد که یکی از نهادهایی که با تحمیل حداقل هزينه به بيت‌المال و دولت بالاترين بهره‌وري داشته، جهاد دانشگاهی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سيدحسين افضلي، نماينده مردم اقليد در مجلس شوراي اسلامي امروز، ۱۲ آذرماه در مراسم افتتاحیه دفتر جهاد دانشگاهی در این شهرستان اقلید كه با حضور رئیس و معاونان این نهاد انقلابی برگزار شد، گفت: انصافاً شايد يكي از با مسمي‌ترين تركيب‌هايي كه بعد از انقلاب اسلامی به وجود آمده است تركيب جهاد و دانشگاه است.
وی با بیان اینکه عزت در گرو بزرگداشت اين دو اسم در همه زمینه‌هاست، افزود: انصافاً جهاد دانشگاهي اين مسئله را به عينه نشان داده است كه چقدر زيبا اين دو تركيب را با آن عزت و منشي كه شايسته اين دو اسم است نگه داشته است.
افضلی اظهار کرد: در شرايط موجود تنها راه دستیابی به استقلال، عزت، قدرت و ثروت و هرچه خوب است، اعتقاد به علم و انديشه است و اكنون اگر مي‌بينيم در دنيا در زمینه علم های مختلف حرفي براي گفتن داريم، به برکت تلاش، کوشش و پایمردی نهادهای مختلفی است که در رأس آن‌ها جهاد دانشگاهی است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد که جهاد دانشگاهي از جمله نهادهایی است كه مظلوم واقع شده است در حالی که جهادوار كار مي‌كند و هرجا وارد شده ، سربلند بیرون آمده است.
وی با یادآوری اینکه افتخار عضویت جهاد دانشگاهی را در ایام دوران دفاع مقدس و در دانشگاه پلی تکنیک تهران داشته است، گفت: با تکیه برهمت و باورهای جهادگران دانشگاهی برخی از مشکلات در آن زمان حل می‌شد به طوری که پروژه‌هاي كليدي و حساس جنگ با همت جهادگران دانشگاهی انجام مي‌شد.
افضلی ابراز امیدواری کرد که فرصتی پیش آید تا همه مردم بتوانند از زوایای پنهان کارهای علمی جهاد دانشگاهی خبردار شوند چرا که در چنین مواقعی می‌توانیم احساس غرور و افتخار کنیم.
نماینده مردم اقلید در شهرستان اقلید اظهار کرد: اگر مي‌بينيم اكنون در دنيا بزرگترين قدرت دنيا در ابعاد مختلف اينگونه به كشور ما پيله كرده است، به خاطر چيست؟ اين‌ها بدون منفعت حتي نفس هم نمي‌كشند پس چرا اين كارها را انجام می‌دهند و در میان همه کشورهای دنیای بر روی کشور ما حساس هستند و ما به نقطه هدف آن تبدیل شده‌ایم، پاسخ این است که آنان می‌دانند ما چه مي‌كنيم و شتاب حركتمان به چه صورت است و اين‌ها همه ناشي از تلاش، همت، باور و صداقتي است كه فرزندان ما در بخش‌هاي مختلف به خصوص در جهاد دانشگاهي دارند.
وی، بهترین الگو را برای بسیاری از سازمان‌های دیگر کشورمان جهاد دانشگاهی دانست و تأکید کرد که یکی از نهادهایی که با تحمیل حداقل هزينه به بيت‌المال و دولت بالاترين بهره‌وري داشته، جهاد دانشگاهی است و همه اين‌ها مستند است.
افضلی در ادامه با اشاره به دفتر جهاد دانشگاهی در شهرستان اقلید، گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی که در سطح کشور و استان در شهرستان خود استفاده کنیم.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قرارداد گياهان داروي، زالوي طبي و كارگاه هنر در این شهرستان بسته شده است و امیدواریم بقيه موارد با همت مسئولان و كمك مسئولان جهاد دانشگاهي بتوانيم را نیز راه اندازی کنیم.
وی تأکید کرد: ما بايد اين مسائل علمي را به كف بازار بياوريم و آنان را كاربردي كرده و حاصل آن تولید و اشتغال کنیم و يكي از نهادهايي كه در اين زمينه موفق است، همین جهاد دانشگاهی است.
افضلی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری درباره جهاد دانشگاهی گفت: کلماتی که معظم‌له به کار می‌برند بی‌حکمت نیستند و كلمه به كلمه ايشان يك بار معنايي عظيم پشتش است و ایشان مي‌فرمايند جهاد دانشگاهي يك فرهنگ است و انصافاً هم موفق بوده است.
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی قول مساعد همکاری جهت راه‌اندازی دفتر خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا را در این شهرستان داد و از مسئولان نیز خواست تا در این راستا همکاری‌های لازم را داشته باشند چرا که این دو رسانه نعمتی هستند که به وسیله آن می‌توان شهرستان اقلید را بهتر معرفی کرد لذا باید از این فرصت استفاده کنیم.
وی همچنین جهاد دانشگاهی را تنها حلقه مفقوده این شهرستان در بحث آموزش و پژوهش دانست و گفت: ما در همه بخش‌ها اعم از دانشگاه دولتی، پیام‌نور، فرهنگیان، فنی و حرفه‌ای فعال هستیم و تنها بخشی که نداشتیم همین جهاد دانشگاهی بود که امروز به حمد الهی این مهم محقق شد.
افضلی از همه مسئولان این شهرستان درخواست کرد تا در راستای کمک به جهاد دانشگاهی و استفاده از امکانات این نهاد انقلابی ورود کنند و ادامه داد: ما می خواهیم یک حرکت علمی در زمینه های مختلف به خصوص اشتغالزایی در این شهرستان داشته باشیم لذا باید از پتانسیل جهاد دانشگاهی حداکثر استفاده را ببریم.
وی در پایان از تمام نهادهایی که در زمینه افتتاح دفتر جهاد دانشگاهی این شهرستان اعم از دانشگاه‌های مختلف، آموزش و پرورش، سپاه و شورای اصناف این شهرستان قدردانی کرد.

captcha