اعلام ضوابط جشنواره هنرهای دستی قرآنی استان مرکزی/15 دی؛ آخرین مهلت ارسال اثر
کد خبر: 3671725
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷

اعلام ضوابط جشنواره هنرهای دستی قرآنی استان مرکزی/15 دی؛ آخرین مهلت ارسال اثر

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر جشنواره هنرهای دستی و سنتی هفته قرآن و عترت استان مرکزی با اعلام ضوابط ارسال اثر به این جشنواره گفت: آخرین مهلت ارسال اثر 15دی ماه است که البته احتمال تمدید هم وجود دارد.

پوران نوشیر، دبیر جشنواره هنرهای دستی و سنتی هفته قرآن و عترت استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: خلق آثار هنری ایرانی اسلامی با رویکرد مفاهیم، مضامین و جلوه‌های قرآن و عترت، آشنایی هنرمندان با ظرفیت عظیم معارف قرآن و اهل بیت(ع) برای خلق آثار هنری، حمایت و تقویت هنرهای سنتی و بومی ایرانی و اسلامی از اهداف جشنواره هنرهای دستی قرآنی است.
وی با اشاره به مقررات جشنواره گفت: حداکثر ابعاد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره باید 50.35 و یا 50.70 سانتیمتر باشد، تاریخ خلق آثار باید از ابتدای سال 95 به بعد باشد، تمام آثار باید قابلیت نصب و ارائه در نمایشگاه را داشته باشد، شرکت کنندگان آثار خود را با بسته بندی مناسب به همراه فرم شناسنامه اثر به دبیرخانه تحویل یا ارسال کند. تمام آثار هنری راه یافته به جشنواره تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه در اختیار دبیرخانه جشنواره خواهد  بود و پس از آن به نحو مقتضی عودت داده می‌شود.دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار ارسالی در گزارشات استفاده کند و حق استفاده چاپ و نمایش آثار را با قید نام صاحب اثر برای خود محفوظ می‌داند.
نوشیر ادامه داد: تذهیب با زیر شاخه تشعیر و نگارگری با زیر مجموعه گل و مرغ، رشته‌های جشنواره هنرهای دستی و سنتی قرآنی از سری برنامه‌های هفته قرآن است. مهلت ارسال آثار 15دی ماه است اما احتمال تمدید این زمان وجود دارد. علاقه مندان برای اطلاع از چگونگی شرکت در جشنواره می‌توانند با شماره ۳۳۱۳۳۸۶۰ تماس بگیرند، داوری یک هفته پس از پایان مهلت ارسال آثار انجام و نتایج اعلام می‌شود.
وی در پایان گفت: نوآوری، خلاقیت و ارائه اثر با موضوعات مشخص و تلفیق آن با رشته‌های زیر مجموعه و همگون در جشنواره به منظور خلق آثار بدیع به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم جشنواره مد نظر هیئت داوران است.

captcha