برگزاری ۳۱۵ ساعت گفتمان دینی سواد رسانه‌ای در خرم‌آباد
کد خبر: 3676963
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰

برگزاری ۳۱۵ ساعت گفتمان دینی سواد رسانه‌ای در خرم‌آباد

گروه فرهنگی: کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد از برگزاری 315 ساعت گفتمان دینی سواد رسانه‌ای به‌همت تبلیغات اسلامی این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام دولتشاه، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی خرم‌آباد چهارشنبه، ششم دی‌ماه در جمع خبرنگاران، گفت: به‌همت اداره تبلیغات شهرستان خرم‌آباد درمرحله اول گفتمان‌های دینی ۳۱۵ ساعت گفتمان‌های دینی سواد رسانه‌ای در این شهرستان برگزار شده است.
وی با بیان این‌که این گفتمان‌ها با حضور مبلّغان و اساتید گفتمان‌های دینی این اداره به شیوه پرسش و پاسخ انجام شده و این طرح با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش انجام می‌گیرد، تصریح کرد: بهترین مزیت گفتمان دینی تبادل‌نظر و افکار بین مخاطبان و دانش‌آموزان با مبلغان است که موجب شناخت افکار دانش‌آموزان از سوی مبلّغ می‌شود.
دولتشاه اضافه کرد: دو هزار ساعت گفتمان دینی در طی سال در مرحله اول در مدارس شهرستان خرم‌آباد توسط مبلغان دینی واساتید انجام شده است.
برگزاری ۵۰ جلسه گفتمان دینی در خرم‌آباد
حجت‌الاسلام فرزاد منصوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد نیز در جمع خبرنگاران از برگزاری 50 جلسه گفتمان دینی در مرحله اول به همت تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌آباد خبرداد و گفت: به‌همت اداره تبلیغات شهرستان خرم‌آباد در مرحله اول گفتمان‌های دینی در سطح مدارس این شهرستان ۵۰ جلسه گفتمان دینی برگزار شد.
وی افزود: در این گفتمان‌ها موضوعات مختلفی از قبیل آسیب‌های اجتماعی، اقتصاد مقاومتی، سواد رسانه‌ای و دین و زندگی مطرح شد.
منصوری ادامه داد: برگزاری این گفتمان‌ها بر اساس نیاز جامعه تعیین موضوع می‌شود و از استادان مجرب حوزه و دانشگاه در موضوعات مختلف استفاده می‌شود.وی گفت: در این گفتمان‌های دینی به سؤالات مختلف شرکت‌کنندگان در همان موضوع یا موضوعات دیگر جواب داده می‌شود تا هیچ شبهه‌ای در ذهن گروه‌های مخاطب وجود نداشته باشد.
برگزاری ۳۸ جلسه گفتمان دینی در مدارس بروجرد
حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد نیز در جمع خبرنگاران از برگزاری 38 جلسه گفتمان دینی در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: با همکاری اداره آموزش و پرورش و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفتمان‌های دینی از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون بیش‌از ۳۸ جلسه گفتمان دینی برگزار شده است.
وی افزود: این گفتمان‌های دینی بر اساس ابلاغیه اداره تبلیغات اسلامی به مدارس و دانشگاه‌ها در موضوعات اقتصاد مقاومتی، دین و زندگی، سواد رسانه‌ای، آسیب‌های اجتماعی وپاسخ به شبهات اعتقادی با استفاده از استادان مجرب گفتمان‌های دینی شهرستان بروجرد در حال انجام است.
حجت‌الاسلام جعفرپور اظهارکرد: پاسخگویی به شبهات فکری و اعتقادی ویژه جوانان ونوجوانان و ارائه مطالب متناسب با نیاز مخاطب از مزیت‌های گفتمان‌های دینی در سال‌جاری است که خوشبختانه با گزینش اساتید گفتمان این امر مهم در مدارس بروجرد اجرایی شده است.

captcha