فعالیت 10 خانه عالم در روستاهای البرز
کد خبر: 3684057
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

فعالیت 10 خانه عالم در روستاهای البرز

گروه فرهنگی: مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز از فعالیت 10 خانه عالم در روستاهای البرز خبرداد و گفت: براساس نیازهای فرهنگی و تبلیغی باید تعداد خانه‌های عالم افزایش پیدا کند.

حجت الاسلام سیدعباس مسعودی در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز با بیان اینکه خانه‌های عالم با همکاری تبلیغات اسلامی و جذب کمک‌های مردمی ساخته می‌شود، اظهارکرد: ساخت خانه‌ عالم یک صدقه جاریه است و افرادی که توانایی مالی دارند باید با مشارکت در ساخت این بناها در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همکاری کنند.
وی افزود: اولویت اول ما برای ساخت خانه عالم روستاهای پرجمعیت است و خانه عالم جایی ساخته می‌شود که حداقل هزار نفر جمعیت داشته باشد.
این مسئول پیگیری فعالیت‌های قرآنی و مشاوره‌ای را از مهم‌ترین اهداف ساخت خانه‌های عالم دانست و تصریح کرد: حضور روحانی در خانه‌های عالم موجب تسهیل در پاسخگویی به شبهات مردم، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، دینی و مذهبی در روستاها می‌شود.
مسعودی گفت: همچنین وجود خانه‌های عالم باعث جذب روحانیون و طلاب در قالب طرح‌های مختلف از جمله روحانی مستقر و طرح هجرت می‌شود که این مهم ترویج فرهنگ ناب اسلامی را تسهیل می‌بخشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در پایان پیگیری جذب اعتبار و همیاری مردم در احداث خانه‌های عالم را از ضروریات فرهنگی مذهبی در روستاهای البرز دانست و گفت: براساس نیازهای فرهنگی و تبلیغی باید تعداد خانه‌های عالم در روستاهای این استان افزایش پیدا کند.

captcha