تحقق 112 درصدی پرداخت زکات در خراسان رضوی
کد خبر: 3685085
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

تحقق 112 درصدی پرداخت زکات در خراسان رضوی

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به اینکه طی 9 ماه 19 میلیارد و 560 میلیون تومان زکات پرداخت شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 112 درصد برنامه پرداخت زکات در استان محقق شده است.

محسن مسعودیان راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر زکات خوبی توسط مردم پرداخت شده و گره‌های بزرگی از زندگی بسیاری از مردم باز کرده است.
وی افزود: طبق برنامه پیش‌بینی در سال جاری باید طی 12 ماه، 17 میلیارد تومان زکات در استان پرداخت شود که این رقم طی 9 ماه از مرز 17 میلیارد تومان عبور کرده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با اشاره به تحقق 112 درصدی پرداخت زکات در خراسان رضوی، اظهار کرد: طی 9 ماه، مبلغ 19 میلیارد و 560 میلیون تومان زکات واجب و مستحبی به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی مردم پرداخت شده است که 55 درصد آن در امور محرومان و 45 درصد آن در پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود.

صرف زکات برای محرومان و احداث و پروژه‌های عمرانی
وی در تشریح هزینه‌کرد زکات، اظهار کرد: زکات جمع‌آوری‌شده از هر منطقه در همان محل و با اولویت محرومان شامل تهیه جهیزیه، امور درمانی، تحصیلی، آزادی زندانیان، ساخت و مرمت مسکن و معیشت نیازمندان صرف می‌شود.
مسعودیان راد اضافه کرد: 55 درصد هزینه‌کرد زکات در امور محرومان شامل 71 هزار و 550 مورد فعالیت می‌شود که برای این امور بیش از هفت میلیارد و 268 میلیون تومان هزینه شده است.
وی، از دیگر موارد مصرف زکات را اجرای پروژه‌های عمرانی برشمرد و از اجرای 82 پروژه عمرانی و تخصیص 45 درصد اعتبار زکات جذب‌شده به این بخش خبر داد.

احداث اماکن مذهبی از محل زکات جذب شده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی افزود: در سال جاری از محل جذب زکات 42 مسجد، دو خانه عالم، 17 حسینیه، فاطمیه و 21 پروژه دیگر عمرانی با اعتبار پنج میلیارد و 990 میلیون تومان احداث شده است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 77 درصد روستاهای مشمول پرداخت زکات اقدام به ادای این فریضه دینی کرده‌اند، ابراز کرد: بر همین اساس از هزار و 291 روستای واجدالشرایط پرداخت زکات، هزار و یک روستا نسبت به پرداخت زکات خود به این نهاد اقدام کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در خصوص مقادیر باقی‌مانده از زکات، بیان کرد: با توجه به اولویت هزینه‌کرد زکات برای نیازمندان، شش میلیارد و 300 میلیون تومان زکات باقی‌مانده نیز برای این قشر از جامعه صرف خواهد شد.

captcha