تربیت حافظ قرآن به الفاظ محدود نشود
کد خبر: 3686648
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
آیت‌الله دری نجف‌ آبادی:

تربیت حافظ قرآن به الفاظ محدود نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: تربیت حافظان نباید محدود به الفاظ قرآن باشد. حافظ قرآن باید در ابعاد مختلف حفظ، ارزش‌های قرآن، فرهنگ و هویت قرآنی تربیت شود امثال علامه طباطبایی در صد سال گذشته تفسیر قرآن نوشتند و امروز نوبت جامعه قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌ آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در مراسم تجلیل از استعدادهای برتر چهارمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) که شامگاه دوشنبه 9 بهمن ماه در استودیوی صدا و سیما برگزار شد گفت: دانش آموزان کودک و نوجوان گل‌های ناب الهی هستند که باید از نظر اخلاق، ایمان و اعتقادات دینی و پیاده سازی آموزه‌های قرآنی در خانه و اجتماع درست تربیت شوند و این تربیت وظیفه همگانی است.
وی ادامه داد: امسال سی‌ونهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می‌گیریم و فرصت مناسبی است تا دانش آموزان با ابعاد دهه فجر و اهداف پیروزی انقلاب آشنا شوند.
امام جمعه اراک گفت: دانش آموزان باید عالم و عامل به قرآن و مجری قرآن باشند و این تربیت با برنامه ریزی نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش محقق می‌شود.
آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: تربیت حافظان نباید محدود به الفاظ قرآن باشد. حافظ قرآن باید در ابعاد مختلف حفظ، ارزش‌های قرآن، فرهنگ و هویت قرآنی تربیت شود امثال علامه طباطبایی در صد سال گذشته تفسیر قرآن نوشتند و عظمت آفریدند امروز نوبت جامعه قرآنی است تا در این زمینه خدمت کنند، والدین، حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و مساجد باید زمینه ساز فعالیت‌های قرآنی باشند و انگیزه‌های درونی نوجوانان و جوانان را تقویت کنند.

captcha