برخی مدیران ما دغدغه‌ای برای هنر قرآنی و دینی ندارند
کد خبر: 3686897
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰

برخی مدیران ما دغدغه‌ای برای هنر قرآنی و دینی ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت خوزستان با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در بخش تئاتر خیابانی و تعزیه فاطمی در هفته آخر بهمن گفت: برخی مدیران که دغدغه دینی دارند در این کار با ما مشارکت کردند؛ اما کارهای دینی در اولویت برخی مدیران ما نیست و در عمل شاهد اتفاقات مثبت در حوزه حمایت از هنرمندان دینی نیستیم.

مصطفی بوعذار، دبیر بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت اظهار کرد: طی فراخوانی که اعلام شد شاهد تلاش گروه‌های نمایشی استان با رویکرد قرآنی بودیم. برای اولین بار در استان از این مجال استفاده کردیم و با همفکری هنرمندان عرصه تئاتر خیابانی، موضوع تعزیه فاطمی نیز در فراخوان هفته قرآن و عترت گنجانده شد. تاکنون اجراهای تئاتر با موضوع ایام فاطمیه به صورت پراکنده در استان انجام می‌شد و مجالی برای عرضه منسجم این اجراها وجود نداشت.

بوعذار با بیان اینکه حدود 40 اثر نمایشی به دبیرخانه ارسال شد، اعلام کرد: طی هفته جاری در جلسه شورای داوری، متشکل از سه تن از هنرمندان تئاتر خیابانی بازبینی آثار انجام می‌شود و آثار برتر انتخاب می‌شوند.

دبیر بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت خوزستان ادامه داد: بخش هنرهای نمایشی هفته قرآن و عترت به صورت مستقل در هفته پایانی بهمن‌ماه همزمان با ایام فاطمیه دوم در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آثار رسیده در حوزه قرآن گفت: آثار رسیده با مضمون سبک زندگی اسلامی، خانواده، ایثار و شهادت که به مفاهیم قرآنی تکیه دارند و موضوعات زیست محیطی، اهمیت آب در زندگی انسان، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین سیره امامان بوده است.

بوعذار در پایان با تصریح به اینکه برخی از مدیران ما دغدغه کارهای دینی را ندارند، گفت: برخی مدیران که دغدغه دینی دارند در این کار با ما مشارکت کردند؛ اما کارهای دینی در اولویت برخی مدیران ما نیست. متأسفانه در جلسات متعدد از قرآن حرف می‌زنند و به نام قرآن فعالیت می‌کنند اما در عمل شاهد اتفاقات مثبت در حوزه حمایت از هنرمندان دینی نیستیم.

captcha