سیره علوی و آمادگی جامعه برای پیاده کردن احکام الهی
کد خبر: 3702406
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
حجت‌الاسلام شمسی‌فر مطرح کرد:

سیره علوی و آمادگی جامعه برای پیاده کردن احکام الهی

گروه فرهنگی ـ امام جمعه موقت خرم‌آباد با تاکید بر پیاده کردن سیره و منش علوی در جامعه، اظهارکرد: سیره امام علی(ع) موجب آمادگی جامعه برای پیاده کردن احکام الهی می‌شود.

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین بهروز شمسی‌فر، امام جمعه موقت خرم‌آباد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم‌آباد که در مصلای الغدیر این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: امام علی(ع) شخصیتی است که محل تولد او بهترین مکان روی زمین است، در بهترین مکان و منزل تربیت یافته، این در حالی‌است که ایشان بهترین مربی، بهترین همسر، بهترین فرزند و بهترین مکان و زمان شهادت را دارد.
وی در خصوص جایگاه امام علی(ع) به حدیث پیامبر اکرم(ص) اشاره و تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمود: من شهر علمم و علی(ع) دروازه و باب آن است.
حجت‌الاسلام شمسی‌فر با بیان این‌که امام علی(ع) محور حق و حقیقت است، گفت: این شخصیت برای همه اسوه است، تا جایی‌که اخلاق و عبادت امام علی(ع) برای ما الگوست و اگر در مسیر علی زندگی می‌کنیم در راه سعادت هستیم.
امام جمعه موقت خرم‌آباد خاطرنشان کرد: مدیران ما از امام علی(ع) الگو بگیرند، زیرا آن حضرت در ساده‌زیستی و دوری از تجمل طوری بود که تحمل سختی‌ها برای فقرا آسان باشد.
وی در خصوص ویژگی‌های مدیریتی امیرالمومنین(ع) گفت: امام علی(ع) در مبارزه با فساد، قاطع، در کمک به فقرا، پُرتلاش و در محافظت از بیت‌المال، حساس بود.

سخت‌کوشی امام علی(ع) در تلاش برای عمران جامعه

حجت‌الاسلام شمسی‌فر ادامه داد: امام علی(ع) در تلاش برای عمران جامعه سخت‌کوش بود تا جایی‌که خود آن حضرت برای جامعه قنات حفر می‌کرد، لذا مسئولین سعی کنند به راه و روش علی نزدیک شوند.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: پیاده کردن منش امام علی(ع) موجب آمادگی جامعه برای پیاده کردن احکام الهی می‌شود.
وی در ادامه به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: در ۱۲ فروردین سال ۵۸ مردم به‌طور قاطع به جمهوری اسلامی رای دادند و با رای دادن به جمهوری اسلامی دموکراسی واقعی را به دنیا نشان دادند.
حجت‌الاسلام شمسی‌فر به فرا رسیدن ۱۵ رجب سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س) اشاره و تصریح کرد: حضرت زینب(س) اسوه حیا و پاکدامنی بود، زینب در دربار ابن‌زیاد آن گونه با وقار و حیا راه می‌رفت که حتی قدم زدن او معرف شخصیت او بود.
امام جمعه موقت خرم‌‌آباد اضافه کرد: قدم زدن و راه رفتن بانوان معرف شخصیت آنان و نشان‌دهنده حجاب و عفاف اسلامی باشد، این در حالی‌است که شخصیت زینب کبری(س) در بسیاری از جنبه‌ها من جمله عبادت ممتاز است تا جایی‌که امام حسین(ع) در شام عاشورا از او می خواهد مرا در نماز شب فراموش نکن.
وی افزود: زینب کبری(س) تمام وجود خود را فدای ولایت کرد و بعد از عاشورا در پاسخ به دشمنان فرمودند که من بجز زیبایی ندیدم.

اعتکاف و زدودن ظلمت‌ها از روح و جان

حجت‌الاسلام شمسی‌فر با بیان این‌که ایام اعتکاف ایامی برای زدودن ظلمت‌ها و تاریکی‌ها از روح و جان است، گفت: جوانان با حضور در اعتکاف و خلوت با پروردگار بهره معنوی ببرند.

انتهای پیام

captcha