تشریح جزئیات مسابقات قرآن اوقاف فارس/ رقابت 970 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی
کد خبر: 3729300
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

تشریح جزئیات مسابقات قرآن اوقاف فارس/ رقابت 970 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس به تشریح جزئیات برگزاری مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن در این استان پرداخت و گفت: 370 نفر در بخش مسابقات شفاهی و 606 نفر در آزمون معارف به رقابت می‌پردازند.

تشریح جزئیات مسابقات قرآن اوقاف فارس/ رقابت 970 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 20 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح جزئیات برگزاری مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن در این استان پرداخت و گفت: این مسابقات طی روزهای 21 و 22 تیرماه جاری و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه 370 نفر در بخش مسابقات شفاهی و 606 نفر در آزمون معارف به رقابت می‌پردازند، افزود: ۱۴۵ نفر از آقایان و ۲۲۵ نفر از بانوان در بخش شفاهی و 606 نفر نیز در آزمون معارف مرحله استانی به رقابت خواهند پرداخت.
موسوی با تصریح اینكه مسابقات شفاهی در رشته‌های حفظ، قرائت تحقیق و ترتیل، اذان و دعاخوانی برگزار خواهد شد، گفت: رشته‌های معارف نیز شامل تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است.
مدیركل اوقاف فارس زمان برگزاری آزمون معارف را فردا، 21 تیرماه همزمان با سراسر كشور اعلام كرد و گفت: این آزمون ساعت 10 صبح فردا در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینكه مسابقات بخش بانوان در سالن عترت اداره‌كل اوقاف فارس و بخش آقایان در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه(ع) برگزار می‌شود، گفت: تغییری كه امسال در مسابقه امسال ایجاد شده است این است كه شركت‌كنندگان باید در آزمون كتبی هم شركت كنند یعنی آزمون كتبی لازمه حضور در بخش شفاهی است.
موسوی ادامه داد: این آزمون به صورت الکترونیکی و با استفاده از نرم‌افزار تهیه شده از سازمان اوقاف و امور خیریه انجام می‌شود.
مدیركل اوقاف فارس با تصریح اینكه 12 نفر از داوران برجسته ملی و بین‌المللی در دو بخش بانوان و آقایان این مسابقات حضور دارند، گفت: داوران این دور از مسابقات در بخش آقایان شامل معتز آقایی، سرپرست هیئت داوران و داور وقف و ابتدا، علی‌اكبر ملك‌شاهی داور لحن، حسن ربیعیان داور صوت، محمدباقر ماهانی داور تجوید، محمد آسن داور حسن حفظ، كاظم محمدی داور دعاخوانی وروح‌الله شفیعی ناظر مسابقات و در بخش بانوان نیز ایمان صحاف سرپرست هیئت داوران و داور لحن، محبوبه كاتب داور تجوید، ربابه بازگیر داور دعاخوانی، الهام ماندگار مهر داور وقف و ابتدا، وحیده گنبدی داور صوت، زهرا كسرایی داور حسن حفظ، نرگس شاه فضل نیز ناظر مسابقات حضور دارند.
به گفته وی، همزمان با اجرای این دوره از مسابقات، محافل انس با قرآن در حرم‌های سید علاءالدین(ع)، علی بن حمزه(ع)، سید تاج‌الدین و امام زاده سید محمد قصرالدشت در ۲۱ تیر ماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تصریح بر اینکه نمایشگاه قرآن در محوطه ادره کل اوقاف و امور خیریه در جهت ارائه محصولات فرهنگی، طرح ملی حفظ و مکتب القرآن ثارالله(ع) برگزار می شود، یادآور شد: تعداد سه هزار و 745 نفر متقاضی شرکت در این دوره از مسابقات بوده‌اند که تعداد ۶۰۶ نفر پذیرفته شده‌اند.
موسوی با بیان اینکه این آمار نشان از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدی متقاضیان نسبت به سال گذشته دارد، گفت: علت کاهش آمار متقاضیان مصادف شدن با طرح ارامش بهاری است. تلاش داریم با انجام هماهنگی‌های لازم این مشکل را رفع کنیم.
مدیركل اوقاف فارس در پایان از برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه نیز برای مسابقات مرحله استانی برای نخستین بار در شیراز خبر داد.
انتهای پیام

captcha