2020 پایگاه جشن عاطفه‌ها، چشم انتظار نگاه پرمهر خیران
کد خبر: 3743955
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
لبخند به مهر بسته به مهر شماست؛

2020 پایگاه جشن عاطفه‌ها، چشم انتظار نگاه پرمهر خیران

گروه اجتماعی- معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اعلام کرد: 2 هزار و 20 پایگاه برای جشن عاطفه‌ها در سطح استان پیش‌بینی‌شده که 101 پایگاه به‌صورت ثابت در مراکز نیکوکاری، 648 پایگاه در سطح مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز عمومی دیگر و هزار و 300 پایگاه نیز در سطح مدارس برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر خواهد شد.

2020 پایگاه جشن عاطفه‌ها میزبان خیران

به گزارش ایکنا از قزوین، امروز 13 شهریور نشست خبری به‌منظور تشریح برنامه‌های جشن عاطفه‌ها در استان قزوین با حضور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با اصحاب رسانه برگزار شد.
فرزاد فرهادی در این نشست با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در سطح استان تعداد 3 هزار و 148 دانش‌آموز و 400 دانشجو تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.
وی افزود: برای هر دانش‌آموز و هر دانشجو سرانه‌ای معادل 400 هزار تومان در نظر گرفته‌شده است که می‌توان با برگزاری جشن عاطفه‌ها بخشی از این هزینه‌ها را تأمین کرد.
فرهادی عنوان کرد: جشن عاطفه‌ها در سه نوبت پنج‌شنبه پانزدهم شهریورماه در سطح پایگاه‌های کمیته امداد، جمعه شانزدهم شهریورماه در سطح میعادگاه‌های نماز جمعه و یازدهم مهرماه در سطح مدارس برگزار خواهد شد تا کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیران و نیکوکاران استان جمع‌آوری شود.
وی گفت: در سال گذشته یک میلیارد و 770 میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به درآمد سه میلیارد و 950 میلیون تومان افزایش یابد.
این مسئول با اشاره به مراکز جمع‌آوری کمک‌های خیران در جشن نیکوکاری عنوان کرد: 2 هزار و 20 پایگاه برای این منظور در سطح استان پیش‌بینی‌شده که 101 پایگاه به‌صورت ثابت در مراکز نیکوکاری، 648 پایگاه در سطح مساجد، پایگاه‌های بسیج و مراکز عمومی دیگر و هزار و 300 پایگاه نیز در سطح مدارس برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی دایر خواهد شد.
وی ادامه داد: بسترسازی آسان‌تر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی درگاه‌های پرداخت با راه‌اندازی تلفن نیکوکاری 028338080 و کد مهربانی #028*8877* در نظر گرفته‌شده است و نیکوکاران می‌توانند از طریق این سامانه‌ها کمک‌های خود را به ایتام و نیازمندان اهدا کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در سال‌جاری شعار «لبخند به مهر بسته به مهر شما» برای جشن عاطفه‌ها در نظر گرفته‌شده است تا کمک‌های مردمی بتواند لبخند شادی را بر لب‌های دانش‌آموزان بنشاند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری طرح اطعام و افطاری توسط کمیته امداد استان عنوان کرد: مبلغ 5 میلیارد و 100 میلیون تومان درآمد کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیکوکاران در ماه مبارک رمضان بود که نسبت به سال گذشته 328 درصد رشد داشته است.
این مسئول ادامه داد: بیش از 200 میلیون تومان به‌صورت نقدی، یک میلیارد به‌صورت بسته‌های غذای گرم و کالا، یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری و 2 میلیارد و 500 میلیون تومان هم کمک‌های مستقیم خیران برای این موضوع بوده است.
وی با اشاره به جمع‌آوری نذورات مردم در عید قربان نیز گفت: مبلغ 2 میلیارد و 780 میلیون تومان کمک‌های مردمی و قربانی‌های ذبح‌شده توسط مردم در این عید مبارک اهدا شد که در مقایسه با سال گذشته 188 درصد افزایش داشته است.
فرهادی با اشاره به طرح قربانگاه در عید قربان امسال ابراز کرد: این طرح برای اولین بار در سطح استان برگزار شد و محل مشخصی را برای ذبح قربانی‌ها در نظر گرفتیم تا نیکوکاران بتوانند در این محل قربانی خود را ذبح و به افراد تحت پوشش کمیته امداد اهدا کنند.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پایان با تأکید بر اینکه نیاز است برای نشر فعالیت‌های کمیته امداد تلاش بیشتری در سطح رسانه‌ها و جامعه صورت بگیرد، تشریح کرد: بی‌شک این‌گونه فعالیت‌ها می‌تواند زمینه شناخت هرچه بیشتر مردم را نسبت به فعالیت‌های خیرخواهانه و سامان‌دهی شده مردم به افراد نیازمند استان را فراهم کند و مانعی باشد برای جلوگیری از نشر شایعات؛ لذا از عموم فعالان رسانه‌ای و اجتماعی خواهانیم ما را در این مسیر یاری کنند.

انتهای پیام

captcha