حقیقت قرآن در احادیث اهل بیت(ع) تبلور یافته است
کد خبر: 3752177
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
آیت‌الله حسینی‌زنجانی:

حقیقت قرآن در احادیث اهل بیت(ع) تبلور یافته است

گروه معارف ــ مرجع عالیقدر جهان تشیع با بیان اینکه حقیقت قرآن در احادیث اهل بیت(ع) متبلور است، گفت: فقه اهل بیت(ع) یکی از علومی است که اگر خدا به انسان عنایت کند، به روح قرآن و اسلام دست یافته است.

تبلور حقیقت قرآن در احادیث اهل بیت(ع)به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌زنجانی ظهر امروز، ۱۰ مهرماه در دیدار ورودی‌های جدید و تعدادی از طلاب آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) اظهار کرد: فراگیری علوم فقه، اصول و کلام نیاز جامعه ماست؛ همانطور که امام باقر(ع) در مورد فقه فرمودند که فهمیدن یک روایت و عمل به آن بهتر از آن است که هزار روایت را حفظ کنند.
وی تصریح کرد: فقه یعنی مسائل را عمقی تحلیل و بررسی کردن و اشخاص دین‌شناس نمی‌شوند مگر اینکه فقیه باشند و دین را به شکل عمقی بررسی کنند.
این مرجع عالیقدر جهان تشیع خاطرنشان کرد: دین در اصطلاح روایات اهل بیت فقه است و فقه اهل بیت(ع) یکی از علومی است که اگر خدا به انسان عنایت کند و حقیقت اهل بیت را به دست آورد به روح قرآن و اسلام دست یافته است.
وی با اشاره به اینکه حقیقت قرآن در احادیث اهل بیت(ع) متبلور است، عنوان کرد: خداوند در قرآن در سوره نحل خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید که پیامبر بزرگوار، قرآن را بر تو نازل کردیم علاوه بر اینکه رسالت ابلاغ آن را بر‌عهده داری، تکلیف داری که قرآن را برای مردم توضیح دهی.
آیت‌الله حسینی به ورودی‌های جدید حوزه علمیه توصیه کرد: برای فهم بهتر این دین باید جهات مختلف کلام قرآن و اهل بیت(ع) را احاطه کنید و برای قضاوت تنها یک حدیث را ملاک قرار ندهید و مجموعه‌ای احادیث را بررسی کنید.
وی با اشاره به اینکه در روایات اهل بیت(ع) نیز احادیث محکم داریم، خاطرنشان کرد: بعضی از احادیث اساس تفسیر و تبیین است و می‌تواند انسان را به مقام فقاهتی برساند که دین را استنباط کند و اصول و فروع دین از لابلای این احادیث استخراج می‌شود.
مرجع عالیقدر جهان تشیع احادیث را مبین قرآن خواند و گفت: برای حدیث‌شناسی باید از تاریخ حدیث خوب اطلاع یابید و راه و روش فهم روایات اهل بیت(ع) را یاد بگیرید.
انتهای پیام
captcha