نگاهی به رویکردهای انقلابی بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 3759065
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

نگاهی به رویکردهای انقلابی بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی - مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی گفت: واحد‌های بسیج دانش‌آموزی در تمامی مدارس استان فعال بوده و ۸۳ هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در این تشکل عضویت دارند.

نگاهی به رویکردهای انقلابی بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی

جواد عقیلی‌پور، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: ریشه تاریخی بسیج به صدراسلام و زمان پیامبر(ص) باز می‌گردد که هسته‌های آن توسط اصحاب و خانواده پیامبر(ص) تشکیل شده است.
وی با اشاره به اینکه در قرآن این گروه به حزب الله تعبیر شده‌اند، ادامه داد: در تمامی کشورهای جهان نیز فعالیت‌های بسیج مردمی انجام می‌شود که در سایر ملل، این بسیج به نام ارتش مردمی شناخته می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کشور 36 هزار شهید دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرد، افزود: خراسان‌جنوبی نیز در طول جنگ تحمیلی، 342 دانش‌آموز شهید تقدیم نظام اسلامی کرد.
عقیلی پور تصریح کرد: اگر نیروی انسانی کارآمدی را در اختیار داشته باشیم می‌توانیم قدرتی بالاتر از قدرت کشورهای دارای تجهیزات داشته و بر آن‌ها برتری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز انقلابی در مدرسه‌ای انقلابی هدف مهم بسیج است که با عنایت خداوند محقق می‌شود، اظهار کرد: واحدهای بسیج دانش‌آموزی در تمامی مدارس استان فعال بوده و 83 هزار دانش‌آموز خراسان‌جنوبی در این تشکل عضویت دارند.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این دانش‌آموزان تا سن 15 سالگی به طور عادی در عضویت بسیج بوده و پس از گذراندن درس آمادگی دفاعی در پایه نهم و شرکت در میدان تیر، می‌توانند با گذراندن مراحل مربوط به عضویت فعال بسیج درآیند.
اعزام بیش از ۴ هزار دانش‌آموز به راهیان نور
عقیلی پور گفت: در سال گذشته 4600 دانش‌آموز برای آشنایی با یادمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور اعزام شدند.
وی با اشاره به اینکه به زودی جلسات هماهنگی و برنامه ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به مناطق جنگی انجام خواهد شد، اظهار کرد: هدف از برگزاری اردوهای طرح هجرت در سطح استان، آشنایی دانش‌آموزان با مباحث سازندگی و خدمت به خلق خدا است.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: این اردوها 7 و 10 روزه است که اردوهای 10 روزه در مناطق محروم استان برای انجام عملیات عمرانی و دوره‌های 7 روزه در مدارس شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
عقیلی پور با اشاره به برگزاری طرح یاوران ولایت در استان، اظهار کرد: در این طرح سهمیه خراسان‌جنوبی 185 نفر برای امسال بوده است.
وی ادامه داد: در این طرح آموزش‌های بصیرتی، اجتماعی و مدیریتی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با مباحث مدیریتی انجام می‌شود.
مسئول سازمان بسیج دانش آموزی خراسان‌جنوبی یادآور شد: برگزاری لیگ‌های علمی و پژوهشی، اجرای طرح آموزشی آیه‌های تمدن و کلاس‌های خلاقیت و پژوهش از دیگر برنامه‌های فرهنگی و هنری بسیج است.
انتهای پیام

captcha