تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ‌در همدان
کد خبر: 3759166
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲

تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی ‌در همدان

گروه اجتماعی ـ مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و آیندگان از اهداف مهم نامگذاری هفته بسیج دانش‌آموزی است.

تشریح برنامه‌های بسیج دانش آموزی استان همدان در هفته بسیج

 محمد‌تقی امیدی ساکت، مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الحسین(ع) استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: هشتم آبان هر سال یادآور حماسه جاودانه دلاورمردانی است که با شجاعت خود افتخارات بسیاری برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشتند.
وی با اشاره به اینکه از 11 شهید جنگ تحمیلی، یک شهید دانش آموز است ادامه داد: 36 هزار شهید دفاع مقدس شهدای دانش‌آموز است که در این میان سهم استان همدان هزار و 76 شهید دانش‌آموز است.
امیدی افزود: در این میان، پس از دوران دفاع مقدس تشکیل و توسعه بسیج دانش‌آموزی به عنوان میعادگاه تداوم دفاع همه جانبه دانش‌آموزی از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی در اردیبهشت‌ماه سال 75 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با بیان اینکه 5 آبان لغایت 13 همان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، عنوان کرد: در حال حاضر بسیج دانش‌آموزی با فعالیت‌های متنوع عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشته است.
وی ابراز کرد: در حال حاضر جوانان این مرز و بوم در قالب یک تشکل الهی، امین و متدین به نام بسیج دانش‌آموزی حضور فعالی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سازندگی نقش‌آفرینی می‌کنند.
امیدی ادامه دارد گفت: هدف از نامگذاری 8 الی 13 آبان ماه به نام هفته بسیج دانش‌آموزی، توسعه و تعمیق فرهنگ تفکر بسیجی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالفعل و بالقوه سازمان در انجام فعالیت‌های گسترده کمی و کیفی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، معرفتی و ... است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان با بیان اینکه انتقال عالمانه میراث جاودان فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه و آیندگان از اهداف مهم نامگذاری هفته بسیج دانش‌آموزی است، یادآور شد: این مجموعه در این هفته برنامه‌های متنوعی در دستور کار خود دارد.

کسب رتبه اول مانور رسانه‌ای بسیج دانش آموزی همدان
وی افزود: همزمان با سراسر کشور عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز ویژه متوسطه اول و کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی ویژه متوسطه دوم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
امیدی با اشاره به اینکه مانور رسانه‌ای بسیج دانش‌آموزی استان همدان با نام «ذوالفقار یار خراسانیم» رتبه اول کشور را کسب کرد،‌گفت: امسال نیز یکی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی مانور رسانه‌‌ای جبهه مقاومت سایبری است.
این مقام مسئول از برگزاری مراسم میثاق با آرمان‌های امام(ه) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری در گلزار شهدا و هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی دانش آموز با استاندار و فرمانداران خبر داد.
وی بیان کرد: به دلیل تقارن اربعین سید و سالار شهدا، امام حسین(ع) با سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی، حسین فهمیده ،مراسم عزاداری اربعین حسینی توسط هیئت‌های دانش‌آموزی در مساجد برگزار خواهد شد.
امیدی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در سایر شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آغاز ثبت نام لیگ پایا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه از دیگر برنامه‌های این هفته است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان از حضور سازمان یافته دانش آموزان و تشکیل حلقه‌های صالحین در میعادگاه نماز جمعه و همچنین سخنرانی یکی از دانش‌آموزان بسیجی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد.
امیدی افزود: برگزاری نشست معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحد پیشگام مدارس با نام «رهبر کوچک» و برگزاری یادآوره شهدای دانش‌ آموز در سطح مدارس و برنامه پدافند عامل در 6 شهرستان استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.
وی گفت: همزمان با 13 ابان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مبارزه با استکبار جهانی حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در اقصی نقاط استان به چشم خواهد خورد که این مراسم در مرکز استان ساعت 10 صبح روز یکشنبه، 13 آبان در محل میدان امام(ره) خواهد بود.
انتهای پیام

captcha