‌اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه با نام شهید «بهنام محمدی» در همدان
کد خبر: 3759519
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

‌اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه با نام شهید «بهنام محمدی» در همدان

گروه فرهنگی- رئیس بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان از اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده با نام «شهید بهنام محمدی» در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در ۸۵ مدرسه استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف مظلومیت زدایی از مسجد با مشارکت دانش آموزان در مسجد اجرا می‌شود.

‌اجرای طرح شهید «بهنام محمدی» در 85 مدرسه استان همدان

به گزارش ایکنا از همدان، محمدتقی امیدی‌ساکت، مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، یکشنبه، 6 آبان ماه در نشست خبری خود اظهار کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار «دانش آموز انقلابی،مدرسه انقلابی» از ۷ آبان‌ماه آغاز و تا ۱۳ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه از ۱۱ شهید جنگ تحمیلی، یک شهید دانش آموز است ادامه داد: ۳۶ هزار شهید دفاع مقدس شهدای دانش‌آموز هستند که در این میان سهم استان همدان هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان با بیان اینکه ۵ آبان لغایت ۱۳ همان ماه به عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نامگذاری شده است، عنوان کرد: در حال حاضر بسیج دانش‌آموزی با فعالیت‌های متنوع عرصه دیگری از حیات خویش را به نمایش گذاشته است.

برگزاری مانور رسانه‌‌ای جبهه مقاومت سایبری
وی افزود: همزمان با سراسر کشور عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدا و مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز ویژه متوسطه اول و کوهپیمایی دانش‌آموزان بسیجی ویژه متوسطه دوم از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.
امیدی با اشاره به اینکه مانور رسانه‌ای بسیج دانش‌آموزی استان همدان با نام «ذوالفقار یار خراسانیم» رتبه اول کشور را کسب کرد،‌گفت: امسال نیز یکی از برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی مانور رسانه‌‌ای جبهه مقاومت سایبری است.
این مقام مسئول از برگزاری مراسم میثاق با آرمان‌های امام(ه) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری در گلزار شهدا و هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی دانش آموز با استاندار و فرمانداران خبر داد.
وی بیان کرد: به دلیل تقارن اربعین سید و سالار شهدا، امام حسین(ع) با سالروز شهادت دانش‌آموز بسیجی، حسین فهمیده،مراسم عزاداری اربعین حسینی توسط هیئت‌های دانش‌آموزی در میدان امام(ره) برگزار خواهد شد.
امیدی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در سایر شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: آغاز ثبت نام لیگ پایا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و فرمانده سپاه از دیگر برنامه‌های این هفته است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان از حضور سازمان یافته دانش آموزان و تشکیل حلقه‌های صالحین در میعادگاه نماز جمعه و همچنین سخنرانی یکی از دانش‌آموزان بسیجی قبل از خطبه‌های نماز جمعه خبر داد.

برگزاری نشست معرفتی ویژه فرماندهان واحد پیشگام مدارس با نام «رهبر کوچک»
امیدی افزود: برگزاری نشست معرفتی و بصیرتی ویژه فرماندهان واحد پیشگام مدارس با نام «رهبر کوچک» و برگزاری یادآوره شهدای دانش‌ آموز در سطح مدارس و برنامه پدافند عامل در ۶ شهرستان استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته اجرایی خواهد شد.
وی گفت: همزمان با ۱۳ آبان، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مبارزه با استکبار جهانی حضور سازمان یافته دانش آموزان بسیجی در اقصی نقاط استان به چشم خواهد خورد که این مراسم در مرکز استان ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه، ۱۳ آبان در محل میدان امام(ره) خواهد بود.
وی با بیان اینکه هر ساله طرح یاوران ولایت برگزار می‌شود افزود: دوره آموزرشی، تربیتی یاوران ولایت امسال از 27 مرداد لغایت 6 مهر ماه دو مرحله ویژه 300 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در دانشکده شهید مفتح همدان برگزار شد.
رئیس سازمان بیسج دانش آموزی استان عنوان کرد: دانش آموختگان این دوره آموزشی از مهر ماه سال جاری به عنوان فرماندهان بسیج دانش آموزی دبیرستان‌ها فعالیت خود را آغاز نموده اند.
وی با بیان اینکه نیمی از دانش آموزان استان بسیجی هستند اضافه کرد: بیش از 280 هزار دانش آموز در سراسر مدارس مشغول به تحصیل هستند که نیمی از آنها در قالب امیدان، پویندگان و پیش گامان عضو بسیج مدارس هستند گفتنی است در حال حاضر 4 هزار دانش آموز تحت پوشش 300 حلقه صالحین هستند.
امیدی از توزیع 3 هزار بسته لوازم التحریر در میان دانش آموزان بی بضاعت مناطق حاشیه شهر توسط این مجموعه خبر داد و عنوان کرد: همزمان با آغاز فصل تابستان، 2 هزار و 37 روز برنامه، توسط دانش آموزان بسیجی در قالب طرح اردو‌های جهادی و هجرت انجام شده است.

اعزام دانش‌آموازن همدانی به جنوب کشور پس از اربعین
رئیس سازمان بیسج دانش آموزی استان ابراز کرد: همزمان با اجرای طرح اقتدار عاشورایی محمد(ص) از 9 شهریور ماه لغایت 26 مهر ماه، دانش آموزان بسیجی در مناطق محروم استان به ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی و عمرانی پرداختند.
امیدی بیان کرد: برگزاری سوگواره احلی‌من‌العسل همزمان با شهادت حضرت قاسم(ع) حضور 700 نفر از دانش آموزان در حسنیه امام(ره) و فعالیت نخبگان بسیجی در قالب شورا های هم فکری علوی و فاطمی از دیگر برنامه‌های این مجموعه در سال جاری است.
وی از برگزاری دوره توانمند سازی دانش آموازن با هدف آشنایی آنها با فضای مجازی خبر داد و گفت: این طرح برای 500 نفر از دانش آموزان از ماه آینده اجرایی خواهد شد.
امیدی با بیان اینکه امسال ۸ هزار دانش‌آموز از استان به مناطق جنگی کشور اعزام خواهند شد افزود: از این تعداد ۳ هزار دانش‌آموز پایه ۱۰ از مناطق عملیاتی غرب و ۵ هزار نفر از مناطق جنگی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.
مسئول بسیج دانش آموزی استان یادآور شد: اعزام‌های غرب کشور به پایان رسیده و اعزام 5 هزار دانش اموز دختر و پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور نیز پس از اربعین حسینی آغار خواهد شد.
وی از اجرای طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده با نام «شهید بهنام محمدی» در سال تحصیلی 98-97 در 85 مدرسه استان خبر داد و گفت: این طرح با هدف مظلومیت زدایی از مسجد با مشارکت دانش آموزان در مسجد اجرا می‌شود.
امیدی گفت: سازماندهی فعالیت‌های تربیتی در استان به منظور تکمیل فرایند آموزش در خانه، مدرسه و مسجد با تأکید بر تربیت نوجوان انقلابی از دیگر اهداف این طرح است.
انتهای پیام

captcha