ثبت ۷ موقوفه جدید در شهرستان اسدآباد
کد خبر: 3761852
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲

ثبت ۷ موقوفه جدید در شهرستان اسدآباد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسدآباد از ثبت هفت مورد وقف جدید در این شهرستان خبر داد.

ثبت 7 موقوفه جدید در شهرستان اسدآباد

به گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف همدان علی قبادی با بیان اینکه در سال جاری هفت مورد وقف جدید در شهرستان اسدآباد به ثبت رسیده است افزود: این موقوفات عمدتا در حوزه اجتماعی و فرهنگی بودند که ارزش ریالی آنها به 3میلیارد و840میلیون ریال رسیده است.
وی تاکید کرد: تمامی موقوفات در راستای نیات واقفین هزینه می شود اما موقوفات مورد نیاز شهرستان در حوزه اجتماعی و فرهنگی است.
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون 560مورد وقف در حوزه دارو و درمان بیماران سخت درمان با ارزش ریالی یک میلیارد و300میلیون ریال انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز 900میلیون ریال از محل موقوفات مردم شهرستان اسدآباد برای پذیرایی از زائرین اربعین هزینه شده است.
قبادی با تاکید بر اینکه بهترین موقوفات موقوفاتی هستند که حالت منفعتی داشته باشند افزود : بهتر است درآمد موقوفه در راستای حل مشکلات روز جامعه به کار برده شود، کمک هزینه درمان بیماران سخت درمان، ساخت حوزه های علمیه، تهیه جهیزیه ، اعزام افراد بی بضاعت به عتبات عالیات و کمک هزینه تحصیل جوانان از جمله نیازهای روز جامعه است که باید موقوفات جدید در این حوزه هزینه شوند.
وی در پایان گفت : وضعیت وقف در شهرستان اسدآباد مطلوب است اما باید برای رفع مشکلات مردم از این جایگاه بیشتر استفاده کنیم.
گفتنی است ستاد خبری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرگزاری ایکنا محول شده است.
انتهای پیام

captcha