بهره‌گیری از متون قرآن و نهج‌البلاغه در فعالیت‌های بسیج علمی کشور
کد خبر: 3767119
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲

بهره‌گیری از متون قرآن و نهج‌البلاغه در فعالیت‌های بسیج علمی کشور

گروه فرهنگی ـ مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور به بهره‌گیری از متون قرآن و نهج‌البلاغه در فعالیت‌های علمی پژوهشی بسیج علمی کشور اشاره کرد و گفت: توسط هسته‌های نخبگان بسیج از محتوای بخشی از کتاب نهج‌البلاغه با مضمون ثقل آسمان‌ها و زمین پژوهش‌هایی صورت گرفته است.

رحیمی

به گزارش ایکنا از لرستان، مهدی رحیمی، مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور، امروز دوشنبه، پنجم آذر در ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری لرستان در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی لرستان با اشاره به ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌های سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور، اظهار کرد: ۸۷ مرکز رشد و ۳۰ مرکز حمایت از تحقیقات تجربی توسط سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور راه‌اندازی شده است.
وی با ذکر این مطلب که مراکز حمایت از تحقیقات تجربی، با هدف مدیریت دانش فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: راه‌اندازی ۳۲ خانه نخبگان در استان‌ها از دیگر فعالیت‌ها و ظرفیت‌‌های سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور است.

بهره‌گیری از متون قرآن و نهج‌البلاغه در فعالیت‌های علمی پژوهشی
مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور به بهره‌گیری از متون قرآن و نهج‌البلاغه در فعالیت‌های علمی پژوهشی بسیج علمی کشور اشاره کرد و گفت: توسط هسته‌های نخبگان بسیج از محتوای بخشی از کتاب نهج‌البلاغه با مضمون ثقل آسمان‌ها و زمین پژوهش‌هایی صورت گرفته است.
وی به راه‌اندازی ۶۰۰ پایگاه علمی پژوهشی بسیج علمی کشور اشاره کرد و افزود: این هسته‌ها مسائل استانی را بررسی و مطالبه‌گری می‌کنند.
وی به فعالیت ۳۲ کلینیک صنعتی و ۳۲ اندیشکده زیرمجموعه سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور اشاره کرد و گفت: ده‌ها مرکز تحقیقاتی در زمینه مدیریت دانش و فناوری و هسته‌های گفتمان‌ساز توسط بسیج تشکیل شده است.
رحیمی با تاکید حمایت از مخترعین و نخبگان کشور، تصریح کرد: شناسایی نخبگان در مدارس نمونه با همکاری بسیج دانش‌آموزی در دستور کار قرار دارد.
مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور شناسایی افراد خلاقیت محور از دیگر اولویت‌های سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی برشمرد و گفت: این در حالی‌است که باید افرادی را که توان مدیریت گروهی دارند را شناسایی کرد.
وی اولین سیاست مسئول سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی کشور را کمک به تکمیل چرخه حمایت علم و فناوری دانست و گفت: چرخه حمایت از نخبگان و مخترعین در کشور ناقص و در کشور به درستی اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha