برپایی ۴۵۰ گفتمان دینی در مدارس خراسان‌ شمالی
کد خبر: 3768427
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱

برپایی ۴۵۰ گفتمان دینی در مدارس خراسان‌ شمالی

گروه معارف - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: امسال ۴۵۰ گفتمان‌های دینی ویژه دانش‌آموان در سطح مدارس استان از سوی این سازمان برگزار می‌شود.

برپایی 450 گفتمان دینی در خراسان‌شمالی طی امسال

حجت‌الاسلام بابا محمد ایزانلو، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌ شمالی، اظهار کرد: هر سال این سازمان اقدام به برپایی گفتمان‌های دینی می‌کند که امسال نیز 450 گفتمان دینی در سطح 90 آموزشگاه برای دانش‌آموزان برپا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه با توجه به گذشت 8 ماه از سال جاری تاکنون بیش از 70 درصد این گفتمان‌ها برپا شده ومابقی نیز در حال برپایی است، ادامه داد: در مجموع در سطح هر یک از 90 آموزشگاه پنج گفتمان دینی برگزارخواهد شد.
ایزانلو با بیان اینکه به منظور برگزاری این گفتمان‌ها از ظرفیت 30 روحانی بومی و غیر بومی اعزامی از مشهد و قم استفاده شده است، افزود: این گفتمان‌های دینی با موضوعات «فضای مجازی، مهدودیت، تربیت فرزند از منظر قرآن کریم، عفاف و حجاب، سبک زندگی اسلامی، جنگ نرم، امر به معروف و نهی از منکر» برپا می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه باید گفتمان‌های دینی به زبان نسل جوان و نوجوانان امروزي و دارای زیبایی‌ها و جذابیت‌های خاص باشد، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی نباید تنها در حد رفع تکلیف باشد بلکه باید در قالب اجرای این طرح، معارف دینی و سبک زندگی اسلامی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.
ایزانلو با بیان اینکه نسل امروزی معلومات بالایی داشته و مشتاق یادگیری است، گفت: باید نهادهای متولی فرهنگ اسلامی از این فرصت و ظرفیت نهایت استفاده را ببرند.
به گفته وی باید در برگزاری گفتمان‌های دینی توجه کنیم که استاد مدرس، زمان و مکان برگزاری گفتمان، محتوای بحث دارای جذابیت باشد تا نوجوانان و جوانان به صورت داوطلبانه در این گفتمان‌ها و نشست‌ها شرکت کنند.
انتهای پیام.

captcha