قرآن؛ کاملترین نسخه حقوق بشر
کد خبر: 3770113
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵

قرآن؛ کاملترین نسخه حقوق بشر

گروه معارف- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه قرآن کاملترین نسخه حقوق بشر است، گفت: عدالت‌محوری خمیرمایه قرآنی دارد و گسترش عدالت و رفع فقر از شاخصه‌های حکومت مهدوی به‌شمار می‌رود.

قرآن؛ کاملترین نسخه حقوق بشرمسعود صفی‌یاری در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان اظهار کرد: عدالت‌محوری در رفع تبعیض یکی از شاخصه‌های حکومت عصر ظهور حضرت مهدی(عج) است و عدالت‌محوری خمیرمایه قرآنی و دینی دارد که در قانون اساسی کشورمان گنجانده شده و از منظر امام راحل و مقام معظم رهبری به طور جدی به آن پرداخته شده است ولی در عرصه اجرایی نیاز به تمرکز و اقدام جدی داریم تا نگرانی‌ها برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) پس از ظهور جهان را سرشار از عدل و دادی که منبعث از علم و دانش امامت است می‌کند، اظهار کرد: اگر قرار است عدالت در جامعه برقرار شود اسلام بهترین حقوق بشر را به بشریت ارائه کرده که نسخه‌های آن از قرآن کریم قابل استخراج است و ما نیازی به نسخه‌های مسموم دنیای غرب و شرق و مدعیان حقوق بشر نداریم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان به بحث رفع فقر به عنوان یکی دیگر از شاخصه‌های حکومت عصر ظهور اشاره کرد و گفت: در دین اسلام هم به مسئله دنیا و هم آخرت تاکید شده است؛ از این‌رو مسئولان باید به آخرت و دنیای مردم را توجه کنند که این اصل در حکومت مهدوی به نحو کامل اعمال خواهد شد.
این مسئول به روایاتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: در هنگام ظهور درآمد و سرمایه‌ها به صورت عادلانه بین مردم تقسیم می‌شود به نحوی که هیچ نیازمندی در بین مردم پیدا نمی‌شود.
صفی‌یاری با اشاره به اینکه فقر مایه ننگ یک جامعه اسلامی است، گفت: امروز جامعه دچار فقر مادی شده است و اقشار آسیب‌پذیر با درآمدهای بسیار پایین در مشکل زندگی می‌کنند، برای رسیدن به حکومت عصر ظهور باید در راستای رفع فقر در کشور گام برداشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مباحث آسیب‌های اجتماعی که مقام معظم رهبری خواستار رفع آنان است، به مسئه فقرزدایی مربوط می‌شود.
انتهای پیام
captcha