زمینه‌سازی دوران غیبت؛ رسالت بنیادی امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 3772921
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳

زمینه‌سازی دوران غیبت؛ رسالت بنیادی امام حسن عسکری(ع)

گروه معارف- یک کارشناس دینی گفت: امام حسن عسکری(ع) رسالت مهمی در زمینه‌سازی آغاز دوران غیبت برعهده داشت و ما امروز باید این وظیفه را در زمنیه‌سازی ظهور امام عصر(عج) به انجام برسانیم.

زمینه‌سازی دوران غیبت؛ رسالت بنیادی امام حسن عسکری(ع)زهرا علمی‌فرد، مدیر آموزش عالی حوزه نورالزهرا(س) زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در تشریح اوضاع سیاسی دوران امام حسن عسکری(ع) اظهار کرد: خلفای عباسی بعد از شهادت امام رضا(ع) فشار مضاعفی را به ائمه از جمله امام جواد(ع)، امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) تحمیل کردند؛ چراکه نمی‌توانستند برای ایجاد فرقه‌های مختلف کاری از پیش ببرند.
وی ادامه داد: خلفای عباسی فشار بیشتری به امامان تحمیل، محل زندگی آنها را قرق و آنها را محدودتر می‌کردند تا با کسی ارتباط نداشته باشند، زیرا با ارتباط بیشتر امامان با مردم تفکرات انحرافی و در نتیجه حکومت آنها از بین می‌رفت و این فشارها در زمان امام هادی(ع) شدت یافت و آنها ۲۰ سال در یک محله محدود بودند.
این کارشناس دینی خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) با استفاده از تجربیات پدر بزرگوارشان، وکلایی را در بین نزدیکان حکام داشتند که از مسائل دربار مطلع می‌شدند و در نطفه آنها را خفه می‌کردند و از طریق این وکلا پیام‌های خود را به مردم می‌رساندند.
وی با اشاره به اینکه امام حسن عسکری(ع) 6 سال امامت کردند و در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسیدند، تصریح کرد: خلفای عباسی ایشان را به منطقه نظامی منتقل کردند تا با محدود کردن ایشان خیالشان از بابت کسی که متولد خواهد شد و حکومت جهانی را به دست خواهد گرفت راحت باشد و در اشرافیت آنها قرار گیرد در حالی که امام حسن عسکری(ع) از حیث نظامی و سیاسی افرادی را پرورش داد تا به جبهه دشمن نفوذ کنند و پیام‌های ایشان را به مردم برسانند.
علمی‌فرد زمینه‌سازی برای اینکه مردم غیبت امام زمان(عج) را بپذیرند را از رسالت‌های مهم امام حسن عسگری(ع) برشمرد و گفت: امام حسن عسکری(ع) علاوه بر رسالت‌های دینی وظیفه مهمی در خصوص نفوذ فرهنگی و سیاسی و زمینه‌سازی برای دوران غیبت را بر عهده داشت.
وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز نیز مسلمانان به ویژه شیعیان و همینطور انقلاب اسلامی از سوی مستکبران محدود شده، یادآور شد: مشاهده می‌کنیم که قدرت رسانه‌ای در دست حاکمان جور است و ما ناچاریم به تاسی از امام حسن عسکری(ع) خود را برای ظهور امام زمان(عج) آماده و افرادی تربیت کنیم که وارد عرصه مقابله با جبهه سیاسی و جنگ نرم دشمنان شوند.
وی وظیفه بانوان و مادران در جنگ نرم دشمنان را مهم خواند و افزود: باید فرزندان با بصیرت تربیت کنیم تا با حیله‌های دشمن مقابله کنند و این موضوع نیازمند فراهم‌سازی مقدماتی در راستای خودسازی، مطالعه و ارتقای بصیرت است.
مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) تصریح کرد: حاکمیت امروز وظیفه دارد زمینه فعالیت افراد بابصیرت را فراهم کند و همان طور که امام حسن عسکری(ع) جامعه را برای غیبت آماده کرد، ما نیز باید زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنیم.
انتهای پیام
captcha