تبدیل ارزش‌های دینی به رفتارهای فردی؛ هدف مسابقات قرآن دانش‌آموزان
کد خبر: 3774847
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

تبدیل ارزش‌های دینی به رفتارهای فردی؛ هدف مسابقات قرآن دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم، آشنایی دانش‌آموزان با ارزش‌های دینی و تبدیل این ارزش‌ها به رفتارهای فردی و اجتماعی را هدف مسابقات قرآنی خواند و گفت: مشارکت دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری موجب شکوفایی استعدادها و تقویت اعتماد به نفس آنان می‌شود.

تبدیل ارزش‌های دینی به رفتارهای فردی و اجتماعی؛ هدف مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از زنجان، عبادالله عبادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش طارم ظهر امروز یکشنبه، ۲ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طارم، گفت: در حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی مسابقات مختلفی نظیر قرآن و عترت و نماز در 20 رشته، فرهنگی و هنری در 60 رشته و پرسش مهر در 20 رشته برگزار می‌شود که هر دانش‌آموز براساس علاقه خود می‌تواند در تعدادی از آن‌ها شرکت کندد.
عبادی افزود: زمان برگزاری مسابقات آموزشگاهی اواخر آذرماه تا اوایل بهمن‌ماه و مرحله شهرستانی در بهمن‌ماه خواهد بود و برگزیدگان  به مسابقات استانی و سپس به کشوری اعزام خواهند شد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان طارم تأکید کرد: انتظار ما بر این است که به خاطر مشکلاتی نظیر ایاب و ذهاب به مرحله شهرستانی و سطوح بالاتر، سطح آموزشگاهی مسابقات پرشور برگزار شود و به کمک مدیران و مربیان دانش‌آموزان بیشتری مشارکت کنند.
وی با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری مسابقات قرآنی، تربیت دینی دانش‌آموزان است، گفت: تربیت قرآنی نیازمند آن است که دانش‌آموزان را با ارزش‌های موجود در جامعه اسلامی آشنا و تلاش کنیم این ارزش‌ها به رفتارهای فردی و هنجارهای اجتماعی تبدیل شود.
وی اظهار کرد: همچنین این مسابقات برای تشویق دانش‌آموزان به حرکت در مسیر قرآن و آموزه‌های وحیانی برگزار می شود و طبق تاکید رهبر معظم انقلاب باید انس با قرآن در سطوح مختلف از استماع قرآن تا فهم و تفسیر آن در دانش‌آموزان شکل گیرد تا رفتارهای قرآنی در آنها نهادینه و درون‌سازی شود.
captcha