نیمی از وقف‌های سلامت کشور در رفسنجان است
کد خبر: 3775103
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۳
اسماعیلی‌ندیم:

نیمی از وقف‌های سلامت کشور در رفسنجان است

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: بیش از نیمی از وقف‌های حوزه سلامت در کشور در رفسنجان وجود دارد و باید قدردان خیران باشیم.

به گزارش ایکنا از کرمان، علی اسماعیلی‌ندیمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دیروز دوشنبه، 3 دی در همایش تجلیل از خیران سلامت شهرستان رفسنجان گفت: بیش از نیمی از وقف‌های حوزه سلامت در کشور در رفسنجان وجود دارد و باید قدردان خیران باشیم.
وی افزود: در طول پنج سال گذشته بیش از 35 میلیارد تومان از کمک‌های مردمی شهرستان‌های انار و رفسنجان برای توسعه مراکز بهداشتی و درمانی هزینه شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در پنج سال گذشته 43 هزار متر مربع ساخت و ساز به درمان رفسنجان و انار اضافه شد که با مشارکت خیران بوده است.
وی یادآور شد: نسبت تخت‌های بیمارستانی به جمعیت در رفسنجان 1.4 است یعنی به ازای هر یک‌هزار نفر 1.4 تخت بیمارستانی وجود دارد.
ندیمی بیان کرد: جمعیت کشور به سمت پیرشدن می‌رود بنابراین اگر تا سال 1404 بخواهیم نسبت تخت به هزار نفر در رفسنجان و انار را به دو برسانیم باید یک‌هزار و 100 تخت بیمارستانی در رفسنجان و انار داشته باشیم.
وی تأکید کرد: فاجعه‌آمیزتر این است که در جنوب استان کرمان به ازای هر یک‌هزار نفر 0.7 تخت وجود دارد این در حالی است که در یزد به ازای هر یک‌هزار نفر 4 تخت وجود دارد.
انتهای پیام

captcha