مساجد زنجان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند
کد خبر: 3776681
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

مساجد زنجان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سلطانیه با اشاره به جایگاه مساجد در شکل‌گیری انقلاب گفت: متأسفانه امروز مساجد زنجان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مساجد زنجان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنندبه گزارش ایکنا از زنجان، رحیم کلانتری امروز، 8 دی‌ماه در دیدار هیئت‌های مذهبی استان زنجان با استاندار زنجان اظهار کرد: انقلاب ما از مساجد نشئت گرفته و این مکان‌های مقدس پایگاه ایثارگران و شهدا بوده است.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی سلطانیه با انتقاد از نظارت اوقاف در امور مساجد بیان کرد: متاسفانه مساجد با مشکلات مالی روبه‌رو هستند و به دلیل نداشتن هزینه پرداخت بهای آب، برق و گاز بسته می‌شوند.
رئیس کانون مداحان استان زنجان نیز در ادامه جلسه اظهار کرد: این کانون ساختمان مستقل و مناسبی ندارد و حتی برخی از آموزش‌های مداحان در خانه‌ها و بدون مجوز برگزار می‌شوذ.
علی‌اکبر نوربهمنی به مشکل بیمه مداحان اشاره کرد و افزود: مداحان باید از تقلیدهای کورکورانه بپرهیزند و داشتن علم قرآنی و ادعیه‌خوانی برای آن‌ها ضروری است.
وی هیئت‌های مذهبی و مداحان را مکمل یکدیگر خواند و گفت: مداح و هیئت لازم و ملزوم یکدیگرند و فعالیت هر یک بدون جود دیگری بی‌معناست و برای ارتقای مدیریت فرنگی این دو باید اقدامات گسترده‌تری انجام شود.
رئیس شورای هیئات مذهبی خرمدره نیز در این جلسه به کارکرد فرهنگی هیئت‌های مذهبی در تبیین و روشنگری دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و افزود: هدف از توطئه‌های دشمنان تخریب نظام اسلامی است که نقش هیئت‌ها در آگاه‌سازی مردم بر کسی پوشیده نیست.
حمدالله مرادی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی همواره در بزنگاه‌های تاریخی در صحنه بودند، بیان کرد: هرکجا عده‌ای بی‌بصیرتی نشان دادند و لرزیدند، هیئت‌های مذهبی قدرتمندانه در راستای صیانت از انقلاب فعالیت کردند.
انتهای پیام
captcha