آغاز تهیه اطلس تبلیغی دینی در زنجان
کد خبر: 3776530
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

آغاز تهیه اطلس تبلیغی دینی در زنجان

گروه فرهنگی - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تهیه اطلس تبلیغی دینی در زنجان از هفته گذشته آغاز شده و پوشش گسترده شبکه تبلیغ و کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن مورد تأکید است.

آغاز تهیه اطلس تبلیغی دینی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز، 8 دی‌ماه در دیدار هیئت‌های مذهبی استان زنجان با استاندار اظهار کرد: 9 دی جلوه روح دیانت و بصیرت در جامعه است که پرچم‌دار نگاه دینی، مساجد و هیئت‌های مذهبی هستند.
وی با اشاره به اینکه سامانه طوبی برای ساماندهی تشکل‌های مذهبی و دینی در سطح کشور ایجاد شده است، یادآور شد: از طریق این سامانه یک بازمهندسی در فضای تشکل‌های دینی مردمی در عرصه مداحی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی و سایر موارد انجام می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان آمار اعلامی هیئت‌های مذهبی را 1268 هیئت برشمرد و گفت: 952 هیئت در سامانه طوبی ثبت شده و از این تعداد، 644 هیئت مورد تأیید قرار گرفته است.
وی قرآن‌محور، مسجدمحور، مداح‌محور و روحانی‌محور بودن را از جمله فاکتورهای مهم در پایش هیئت‌های مذهبی در سامانه طوبی دانست و افزود: ساز و کار هیئات در این قالب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
این مسئول با اشاره به اینکه 1446 مداح آمار اعلامی مداحان در سطح استان است، بیان کرد: این در حالی است که همین تعداد مداح در سامانه طوبی ثبت شده و زنجان رتبه نخست کشوری در سامانه طوبی در بخش مداحی را به خود اختصاص داده است.
صفی‌یاری توانمندسازی، طبقه‌بندی، آموزش، صدور کارت شناسایی و سایر موارد را از نکات مورد توجه در بخش مداحی دانست و گفت: شبکه مداحی به 5 طبقه از جمله ستایشگر، ذاکر و پیرغلام دسته‌بندی می‌شود و مداحان با آزمون و مصاحبه در سامانه تأیید می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه سامانه سجام ویژه شبکه تبلیغ ایجاد شده است، بیان کرد: 1459 مبلغ و مبلغه در این سامانه ثبت شده‌اند که 490 نفر از آن‌ها مبلغه هستند و بالا بردن نرخ پوشش شبکه تبلیغی در سطح استان از اهداف مهم در تبلیغات اسلامی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از آغاز تهیه اطلس تبلیغی در استان خبر داد و گفت: با تحلیل جامع و شناسایی نیازها و فرصت‌ها و تهدیدها، شبکه تبلیغی کار خود را با قوت بیشتری انجام می‌دهد و یکی از مهمترین محورهای فعالیت، موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
انتهای پیام
captcha