جای خالی هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی زنجان
کد خبر: 3776623
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶

جای خالی هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی زنجان

گروه فرهنگی - رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان گفت: جای هیئت‌های مذهبی در برنامه‌‌ریزی‌های فرهنگی استان خالی است در حالی که فعالیت‌ آن‌ها می‌تواند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

جای خالی هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، نادر شامی امروز، 8 دی‌ماه در دیدار هیئت‌های مذهبی استان زنجان با استاندار اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی به عنوان اولین تشکل‌های دینی مردم‌نهاد، نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی داشتند که این نقش همزمان با آغاز امام راحل بیش از پیش نمایان شد.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان تصریح کرد: مساجد و تکایا از گذشته نقش بی‌بدیلی در رفع گرفتاری‌های جامعه داشتند و بدون در نظر گرفتن جایگاه آن‌ها نمی‌تواند جامعه ایرانی – اسلامی را متصور بود.
وی با اشاره به اینکه خواستگاه قریب به اتفاق شهدا، مساجد و هیئت‌های مذهبی بودند، بیان کرد: هرکجا که نظام اسلامی نیاز به نشان دادن قدرت خود داشته، هیئت‌های مذهبی در این امر پیشگام بودند.
این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه 88 سعی داشتند تیشه به ریشه نظام بزنند، یادآور شد: هیئت‌های مذهبی در حماسه 9 دی با الگوگیری از امام حسین(ع) نسبت به معرفت‌افزایی عموم جامعه تلاش کردند.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان زنجان به مشکلات مالی هیئت‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: هیئت‌های مذهبی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی استان زنجان جایی ندارند و هیئت‌ها به جلسات تصمیم‌گیری دعوت نمی‌شوند در حالی‌که می‌توانند به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: زنجان را امروز در تمام کشور و حتی سایر نقاط دنیا با نام محرم و دسته‌های عزاداری‌اش می‌شناسند و باید بدانیم که کسب این مقام از حفظ آن سخت‌تر است.
انتهای پیام
captcha