پیشکسوتان قرآنی لرستان تجلیل می‏‌شوند
کد خبر: 3777109
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

پیشکسوتان قرآنی لرستان تجلیل می‏‌شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ طی هفته قرآنی لرستان علاوه بر برگزاری ۱۴ جشنواره با موضوعات قرآن و عترت از پیشکسوتان قرآنی این استان نیز تجلیل می‎‏شود.

برگزاری 14 جشنواره با موضوعات قرآن و عترت در لرستان

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت این استان طی بهمن‎ماه امسال، گفت: استان لرستان در سال‌جاری برای دومین‌بار میزبان برگزاری هفته قرآن و عترت استان لرستان، در دهه اول بهمن‌ماه است.

وی ادامه داد: این اداره‌کل در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی علاوه‌ بر برنامه‌های مشارکتی، یک‌سری برنامه‌ها در دست اجرا دارد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مانند تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، آموزش و پرورش، اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و دیگر دستگاه‌های قرآنی و فرهنگی برگزار می‌شود.

احمدی ادامه داد: در قالب هفته قرآن و عترت لرستان 14 جشنواره فرهنگی و هنری با موضوعات مرتبط با حوزه قرآن و عترت، مسابقات تخصصی قرآنی، همایش‌های علمی و تخصصی در حوزه قرآن و عترت، محافل و مجالس انس با قرآن‌کریم، مجالس تفسیر و تدبر در قرآن‌کریم، همایش تجلیل از پیشکسوتان قرآنی استان و تجلیل از خانواده شهدا و چندین برنامه دیگر برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت لرستان طی دهه اول بهمن‌ماه سال‌جاری، بیان کرد: مسابقات قرآن هفته قرآن و عترت استان نیز در رشته‌های قرائت قرآن ویژه آقایان، ترتیل‌خوانی قرآن‌کریم ویژه بانوان، مسابقات شفاهی حفظ یک تا ٥ جزء قرآن‌کریم بانوان و آقایان ویژه افراد زیر 15 سال و مسابقات شفاهی حفظ 10 تا 20 جزء قرآن‌کریم بانوان و آقایان، به دبیری اتحادیه تشکل‌ها و مؤسسات فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت لرستان، برگزار خواهد شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: فراخوان مجموعه جشنواره‌ها اوایل مردادماه در سراسر استان پخش شده و آثار خوبی در زمینه‌های مختلف جشنواره‌ها با موضوعات قرآنی تولید شده و اکنون مجموعه فرهنگی، هنری و قرآنی خوبی در دست داریم.
وی افزود: مسابقات قرآنی هفته قرآن و عترت لرستان دهه پایانی دی‌ماه، با همکاری اتحادیه مؤسسات مردمی فرهنگی قرآن و عترت استان لرستان و سازمان تبلیغات اسلامی، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha