کارگاه همسرگزینی در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد
کد خبر: 3777116
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
به همت جهاد دانشگاهی واحد استان قم؛

کارگاه همسرگزینی در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد

گروه اجتماعی ــ در راستای اجرای سومین مرحله طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، کارگاه همسرگزینی به همت جهاد دانشگاهی واحد استان قم و با همکاری استانداری قم در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد. 

به گزارش ایکنا از قم، در اولین جلسه از کارگاه همسریابی که نهم دی ماه به همت جهاد دانشگاهی دانشگاه پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، دکترجمالی نیک روانشناس حوزه ازدواج و مدرس دانشگاه گفت: افراد باید توجه داشته باشند که در صورتی که قصد ازدواج دارند حتما در دوره‌های مشاوره قبل از ازدواج به صورت پیوسته شرکت کنند و مطلع باشند صرف چهارساعت مشاوره قبل از ازدواج کفایت نمی کند.
در این کارگاه که به صورت گفت‌وگو محور برگزار شد مطالبی در باب نحوه صحیح انتخاب همسر توام با عقل‌گرایی و بررسی همه جانبه مطرح شد.
جمالی‌نیک ضمن انجام پرسش و پاسخ میان دانشجویان حاضر در جلسه بیان کرد: یکی از مواردی که به طرفین کمک می‌کند که ازدواج موفقی داشته باشند حضور در شبکه‌های ارتباطی مناسب است؛ باید افراد توجه ویژه داشته باشند که در بررسی ویژگی‌های یکدیگر صرفا به جذابیت‌های ظاهری اکتفا نکنند و سعی کنند همواره خواسته‌های مشخصی را مدنظر خود قرار دهند و در روند بررسی به فرد مدنظر خود از صفر تا صد نمره دهند.
وی در ادامه گفت: طرفین گمان نکنند صرف خواسته‌ی دونفر نقش و تاثیر خانواده‌ها کمرنگ می‌شود در صورتی که در واقع امر دوخانواده با یکدیگر ازدواج می‌کنند نه صرف دونفر.
جمالی نیک در ادامه تاکید کرد: حتما باید مدنظر داشت که قبل از اینکه اقدام به ازدواج نمایید ویژگی‌های شخصیتی را که دوست دارید همسر خود داشته باشد را در ذهن خود هموراه مرور کنید.
انتهای پیام
captcha