برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی در سنندج
کد خبر: 3786063
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲

برگزاری نشست هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی در سنندج

گروه اجتماعی- نشست هم‌اندیشی اساتید گفتمان‌های دینی با حضور 60 نفر از مدرسان استان و به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 10 بهمن ماه در سنندج برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 10 بهمن ماه در این نشست که با موضوع تبیین دستاوردهای چهل ساله انقلاب اظهار کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران ماههاست که اعلام کرده‌اند ایران نمی‌تواند جشن چهل سالگی خود را برپا کند اما با این حسیاسیتی که ایجاد شد تمامی نهادها و ادارات کشور و استان کردستان برآنند تا جشن چهل سالگی امسال را باشکوهتر از سال‌های قبل برگزار کنند.
وی افزود: تبلیغات اسلامی کردستان در راستای تحقق اهداف با استفاده از توان و ظرفیت تشکل‌های مردمی زیرمجموعه خود از جمله کانون مداحان، هیئات مذهبی، مبشرین فرهنگی و غیره استفاده خواهد کرد.
حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه موضوعی با عنوان تبیین محتوایی عملیات ملی در دستور کار تبلیغات اسلامی کردستان قرار گرفته است، اضافه کرد: براساس این موضوع همایش‌ها و نشست‌های مختلفی در سطح شهرستان‌های استان برگزار و یا در حال برگزاری است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه گرچه مشکلاتی در جامعه ما وجود دارد اما خدمات گسترده‌ای نیز توسط این انقلاب در کشور صورت گرفته است، اضافه کرد: اکنون لازم است از نظام جمهوری اسلامی ایران دفاع کنیم.
حجت‌الاسلام کرمی اضافه کرد: دشمن به گونه‌ای کار می‌کند که محاسبات ما را تغییر می‌دهد و گاهی مسوولان ما تحت تاثیر مسائل کف خیابانی و یا فضای مجازی قرار می‌گیرند اما روحانیون، مبلغین، معلمین و اساتید یکه تریبون در اختیار دارند باید امید را به مردم تزریق کنند و اجازه ندهند دشمنان افکار آنها را علیه نظام اسلامی برهم بزند.
وی گفت: نخبگان وظیفه دارند دستاوردهای نظام اسلامی را برای جوانان تبیین کنند و مانع تلاش دشمن در رسیدن به اهدافشان شده و بزرگنمایی غربی‌ها را خنثی کنند.
وی اضافه کرد: بارها در فضای مجازی دیده شده که دشمنان بیان کرده‌اند ایران اسلامی کشوری بدون فرهنگ و تمدن است در حالیکه ایرانیان بافرهنگ‌ترین و کشور ما متمدن‌ترین کشور دنیا بوده و همه می‌دانند دشمنان جز ناامید کردن مردم و انتقادهای نابجای چیزی نمی‌توانند بروز دهند.
حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان معلمان و روحانیون را دو قشر مورد اعتماد جامعه برشمرد و گفت: از معلمین و اساتید گفتمان‌های دینی درخواست می‌شود امید را به مردم هدیه دهند.
حجت‌الاسلام نبی‌الله بیاتی، استاد حوزه و دانشگاه و مدرس کارگاه آموزشی اساتید گفتمان‌های دینی نیز در این کارگاه آموزشی عنوان کرد: اگر بخواهیم در گفتمان‌های دینی موفق شویم باید چهار مولفه را در دستور کار قرار دهیم.
وی افزود: برای کسب موفقیت در پیشبرد اهداف گفتمان‌های دینی باید تبلیغات را مهندسی کنیم و در این راستا تعلیمات، تمرینات، تزئینات و توفیقات چهار مولفه اساسی به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام نبی‌الله بیاتی، در خصوص تعلیمات بیان کرد: در این زمینه باید محتواشناسی، مخاطب‌شناسی و روش شناسی را مورد توجه قرار دهیم تا بتوانیم شاهد موفقیت در تعلیمات درست باشیم.
وی موضوع‌یابی، رابطه‌یابی، نظام‌یابی و یادداشت‌برداری را نیز از عوامل موثر در اجرای موفق گفتمان‌های دینی برشمرد و افزود: موضوعات نابی در گفتمان‌ها باید به صورت نظام‌مند ارائه شود تا مورد توجه و استفاده مخاطبان قرار گیرد و سن و شغل و موقعیت اجتماعی افراد در موضوعات و محتوای گفتمان‌های دینی مورد توجه اساتید قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha