مشارکت‌های مردمی مکمل سیاست‌گذاری‌های کشور باشد
کد خبر: 3795496
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

مشارکت‌های مردمی مکمل سیاست‌گذاری‌های کشور باشد

گروه سیاست و اقتصاد ــ استاد حوزه و دانشگاه گفت: مشارکت‌های مردمی مکمل سیاست‌گذاری‌های کشور هستند نه جایگزین آن، اما امروز گویی کشور با مشارکت‌های مردمی و انجمن‌های خیریه اداره می‌شود.

مشارکت‌های مردمی مکمل سیاست‌گذاری‌های کشور باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام کاظم سرابی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز، 14 اسفندماه در نشست گفتمان دینی ـ دانشجویی با موضوع «انقلاب اسلامی و چالش‌های پیش ‌روی آن» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی زنجان و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و دانشگاه زنجان برگزار شد، اظهار کرد: عظمت حرکت انقلاب اسلامی، در داخل و خارج از کشور بر کسی پوشیده نیست.
وی انقلاب اسلامی ایران را حرکتی ارزشمند و تاثیرگذار در منطقه و جهان خواند و گفت: هر حرکتی اگر از دایره شمول زیادی از منظر تاثیرگذاری برخوردار باشد، به طور حتم در مسیر با آفت‌های بزرگی نیز مواجه خواهد بود.
سرابی با اشاره به اینکه اولین افرادی که چالش‌های انقلاب اسلامی را مطرح کردند، شهید مرتضی مطهری یکی از این شخصیت‌های مهم و موثر در انقلاب به‌شمار می‌رفت، یادآور شد: شهید مطهری برای نخستین‌بار آسیب‌های پیش ‌روی انقلاب اسلامی را به رشته تحریر درمی‌آورد که پس از ۸۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی به شهادت رسید.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در صورت مراقبت نکردن از این آسیب‌ها و خطرات، انقلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد که امروز پس از گذشت ۴۰ سال از شهادت این استاد دانشمند، می‌توان با دقت دید که در هر جایی‌‌ که آن شهید بزرگوار از آن به عنوان آسیب یاد کرده بود و ما حواس‌مان به آن نبوده، دچار مشکل شده‌ایم.
سرابی با انتقاد از اینکه فرهنگ ایرانی اسلامی به درستی در جامعه پیاده‌سازی نشده، تصریح کرد: امروز هر سطوح از جامعه را که نگاه کنیم گریبان‌گیر فقر فرهنگی هستیم و متاسفانه دائما نیز پز فرهنگ داشته و نداشته خودمان را می‌دهیم، به عقیده من عامل اصلی آن، نادرست بودن بخش اعظمی از سیاست‌گذاری‌های کشور است.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه یادآور شد: در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، بسته‌هایی که از سوی دولت و مجلس ارائه شده، بیشتر معطوف به منافع خودشان بوده، متاسفانه سیاست‌مداران کشور اصولی کلی را رعایت نکرده‌اند و این عملکردهای نسنجیده موجب بروز چالش‌های مختلف در کشور شده‌ است.
وی خاطرنشان کرد: گوشه‌ای از ثروت ایران، دسترسی به آب‌های آزاد است، متاسفانه آرمان عدالت‌خواهی در ایران وجود ندارد، در حالی که اصل انقلاب بر پایه عدالت‌خواهی بود اما چه می‌شود که با داشتن چنین ثروت‌هایی در کشور، شاهد فقر و تبعیض باشیم.
سرابی حاطرنشان کرد: مشارکت‌های مردمی مکمل سیاست‌گذاری‌های کشور هستند نه جایگزین آن، اما امروز گویی کشور با مشارکت‌های مردمی و انجمن‌های خیریه اداره می‌شود، منکر وجود فساد در بدنه کشور نیستیم اما باید با مفسد و فساد مقابله کرد.
انتهای پیام
captcha