قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب زندگی بشر را فراهم کند
کد خبر: 3795672
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب زندگی بشر را فراهم کند

گروه سیاست و اقتصاد ــ معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب را برای زندگی بشر امروز فراهم کند، قوانین بین‌المللی موجود بیشتر تقویت خوی درندگی، ظلم و ستم کشورهای مستکبر علیه کشورها را حمایت می‌کند.

قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب زندگی بشر را فراهم کندبه گزارش ایکنا از زنجان، عباس بابایی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان،  14 اسفندماه در گفتمان دینی ـ دانشجویی با موضوع «تبیین حقیقت جنگل‌گونه و قواعد بین‌المللی حاکم بر مدیریت دنیای امروز» که به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و دانشگاه پیام‌نور زنجان برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که محرز و مشخص است، این است که قوانین بین‌المللی باید به گونه‌ای باشد که ضامن حفظ بقا و صلح همه مردم جهان در اقصی ‌نقاط دنیا باشد.
این مسئول با اشاره به اینکه قوانین بین‌المللی باید بتواند زندگی سالم و محیطی امن را برای همه انسان‌ها به‌وجود آورد، بیان کرد: تسهیل‌کنندگی ویژگی دیگر و مهم این قوانین است. همچنین این قوانین باید بتواند زندگی راحتی را برای افراد با قومیت، نژاد، آداب و رسوم و رنگ پوست متفاوت ایجاد کند.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان افزود: با قوانین موجود تعریف ‌شده در جامعه جهانی، آنچه که محرز و مشخص است، قوانین بین‌المللی نتوانسته حقیقت مطلوب را برای زندگی بشر امروز فراهم کند.  
وی تصریح کرد: قوانین بین‌المللی موجود بیشتر تقویت خوی درندگی، ظلم و ستم کشورهای مستکبر علیه کشورها را حمایت می‌کند و برخی از این قوانین همانند قوانین جنگل و دنیای وحشی حیوانات است و یکی از ویژگی‌های قوانین جنگل، غصب و غارت و کشتن برای زنده ماندن است که کشورهای سلطه‌گر در دنیای امروز رفتارهای مشابهی دارند، به طوری که هر کشوری زور و سلطه دارد به دیگر کشورها امان نمی‌دهد.
این مسئول یادآور شد: یکی دیگر از قوانین جنگل، نیرنگ و فریب است که این مهم در دنیای امروز بسیار پررنگ بوده و در رفتار کشورها قابل مشاهده است و نمونه بارز آن معاهده‌هایی است که منعقد می‌شود و این معاهده‌ها نیرنگ علیه کشورهای ضعیف است و منافع کشورهای سلطه‌گر را تامین می‌کند.
وی، قانون زور و سلطه را یکی دیگر از قوانین جنگل دانست و خاطرنشان کرد: در جنگل همه شیر را سلطان جنگل می‌دانند و این یک امر طبیعی تلقی می‌شود و قوانین بین‌المللی نیز نشان از آن دارد که هر کس زور بیشتری دارد، حرف اول را می‌زند. مثلا کشوری که هزاران پایگاه نظامی دارد، زور بیشتری داشته و به دنبال به کرسی نشاندن حرف‌ها و دستورات خود است.
انتهای پیام
captcha